Türk İran

İran'a torqued hakkında her şeyi bilmek istiyorum.وهرآنچه مورد نیازشماست


خرید کارت اعتباری راهنمای انتخاب رشته مجازی سال 1395

خرید کارت اعتباری راهنمای انتخاب رشته مجازی سال 1395

 

راهنمای انتخاب رشته مجازي سال 1395 گروه آزمایشی علوم رياضي و فني
راهنمای انتخاب رشته مجازي سال 1395 گروه آزمایشی علوم تجربي
راهنمای انتخاب رشته مجازي سال 1395 گروه آزمایشی علوم انساني 
راهنمای انتخاب رشته مجازي سال 1395 آزمایشی گروه هنر 
راهنمای انتخاب رشته مجازي سال 1395 گروه آزمایشی زبانهاي خارجي 

سه شنبه 26 مرداد 1395برچسب:,

|
 
به اطلاع داوطلبان آزمون سراسري سال 1395 مي‌رساند

به اطلاع داوطلبان آزمون سراسري سال 1395 مي‌رساند به استناد نامه شماره 2/101807 مورخ 95/5/18 معاونت آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري داوطلباني كه هريك از كدرشته محل‌هاي مربوط به رشته‌هاي جغرافيا، روانشناسي و علوم تربيتي را انتخاب مي‌‌نمايند، مي‌رساند:

1- دانشگاههاي مجري دوره كارشناسي جغرافيا در صورت داشتن مجوز قبلي از شوراي گسترش  آموزش عالي مي‌توانند بنا به تشخيص خودشان از ميان  قبول‌شدگان كنكور سراسري  در رشته‌ جغرافيا نسبت به توزيع آنها در گرايش‌هاي شش‌‌گانه اقدام نمايند.

2- دانشگاههاي مجري دوره كارشناسي روانشناسي و علوم تربيتي نيز مجازند پذيرفته‌شدگان را بنا به تشخيص خود به دوره كارشناسي مشاوره و راهنمايي تحصيل هدايت نمايند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

سه شنبه 26 مرداد 1395برچسب:,

|
 

اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره اعلام‌ رشته‌ محل‌هاي جديد و برخي اصلاحيات دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و همچنين تمديد مهلت انتخاب رشته در آزمون سراسري سال 1395

1395/05/25

 

 

 

بدين‌وسيله به اطلاع آن دسته از داوطلباني كه براساس كارنامه نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1395 مجاز به انتخاب رشته گرديده‌اند، مي‌رساند، نظر به اينكه برخي از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي (از جمله دانشگاههاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي-تهران) پس از انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) آزمون مذكور، اعلام ظرفيت براي رشته‌هاي جديد نموده و يا اصلاحاتي در رشته‌هاي مورد پذيرش ارائه داده‌اند، اطلاعيه اين سازمان حاوي اين كدرشته‌محلهاي جديد و همچنين ساير اصلاحات مورد نظر دانشگاهها و دفتر گسترش آموزش عالي، در عصر روز چهارشنبه مورخ 95/5/27 بر روي پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار خواهد گرفت. متقاضيان مي‌توانند براساس ضوابط و شرايط مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته و همچنين با توجه به كدرشته‌ محل‌ها و توضيحات مندرج در اطلاعيه مذكور، نسبت به انتخاب رشته خود در تاريخ تعيين شده اقدام نمايند.

ضمناً لازم به توضيح است مهلت انتخاب رشته به دليل اعلام رشته‌هاي جديد و اصلاحات دفترچه راهنماي انتخاب رشته تمديد خواهد شد كه جزئيات اين موضوع در اطلاعيه مورخ 95/5/27 اعلام خواهد شد.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

سه شنبه 26 مرداد 1395برچسب:,

|
 
10 تبعه ایرانی بازداشت شده در کویت

بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، اعلام کرد: حال عمومی 10 تبعه ایرانی بازداشت شده در کویت از جمله فرد مجروح خوب است و سفارت ایران همچنان پیگیر وضعیت این 10 هم‌وطن ایرانی است.
خبرگزاری ایسنا: بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، اعلام کرد: حال عمومی 10 تبعه ایرانی بازداشت شده در کویت از جمله فرد مجروح خوب است و سفارت ایران همچنان پیگیر وضعیت این 10 هم‌وطن ایرانی است.

وزارت کشور کویت اعلام کرد: ۱۰ ایرانی را به دلیل ورود غیرقانونی به مرزهای این کشور بازداشت کرده است.

خبرگزاری رسمی کویت(کونا) نیز در این ارتباط نوشت: این ۱۰ نفر از طریق دریا وارد منطقه ساحلی "ابو الحصانیه" کویت شده‌اند.
 
وزارت کشور کویت هم‌چنین اعلام کرد: سرگروه این ۱۰ نفر اعتراف کرده است که همگی آن‌ها در یک قایق وارد آب‌های کویت شده و در ساحل از قایق پیاده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از این ۱۰ نفر هنگام بازداشت به دلیل مقاومت در برابر نیروهای امنیتی هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

در همان روز، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در مصاحبه با برخی از رسانه‌های ایرانی، درباره خبر منتشر شده مبنی بر بازداشت ۱۰ تبعه ایرانی در کویت به دلیل ورود غیرمجاز به آب‌های این کشور، گفت: با توجه به اینکه خبر توسط خبرگزاری رسمی کویت(کونا) و به نقل از مقامات گارد مرزی کویت منتشر شده، می‌توان اطمینان حاصل کرد که این افراد بازداشت شده‌اند.

 سفیر ایران در این کشور عربی، با بیان اینکه در این ارتباط  با وزارت خارجه کویت در تماس مکرر هستیم، خاطرنشان کرد: در تماس‌های انجام شده خواستار اطلاع از وضعیت این افراد و اعلام رسمی دولت کویت راجع به وضعیت این ۱۰ نفر هستیم.

سفیر ایران با بیان این نکته که قطعا ۹ نفر از این افراد در سلامت کامل هستند، عنوان کرد: در پی اخبار منتشر شده درباره نفر دهم که ادعا شده زخمی شده، پیگیری‌های ما در حال انجام است که بتوانیم از وضعیت این فرد و سلامتی آن اطلاع حاصل کنیم.

وی بار دیگر با بیان اینکه پیگیری‌ها از سوی سفارت ایران با کانال‌های رسمی کویت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طرف کویتی پاسخگوی تماس‌های ما بوده و انشاءالله در همکاری بین دو طرف ایرانی و کویتی و با توجه به اینکه اصل خبر این است که ورود غیرمجاز صورت گرفته و موضوع خاصی غیر از این نیست، وضعیت این افراد به سرعت روشن شود.

سه شنبه 26 مرداد 1395برچسب:,

|
 
اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری

   
  توضيحات
  • جهت مشاهده نتايج خود مي توانيد از يكي از سه روش پايين استفاده كنيد
  • در صورت هر گونه سوال ؛ لازم است حداکثر تا تاريخ 95/06/10 از طريق سيستم اينترنتي ارسال درخواست اقدام نماييد . بديهي است به درخواستهايي که پس از مهلت تعيين شده يا روشهاي ديگر ارسال شود هيچگونه پاسخي داده نخواهد شد.
 
     
 
 
 
روش سوم
 
 
*
: شماره پرونده
 * 
:شماره سريال
* 
:شماره شناسنامه
 *
كد امنيتي
 
     
 
 
روش دوم
 
 
*
: شماره پرونده
 *
:کد رهگيري
* 
:شماره شناسنامه
 *
كد امنيتي
 
     
 
روش اول
 
 
*
:شماره داوطلبي
*
:شماره شناسنامه
13*
:سال تولد
 *
كد امنيتي
 
     
 

تصويركد امنيتي
 
 

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
اعدام شهرام امیری

تأیید اعدام شهرام امیری که در چند روز گذشته بار دیگر نام او را به صدر خبر رسانه‌ها بازگردانده بود، اکنون به بحثی داغ در کارزار انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است چراکه یکی از نامزدهای انتخابات آتی، درست همان زمانی که امیری در آمریکا زندگی و ویدئوهایی با محتوای متناقض منتشر می‌کرد، وزیر امور خارجه بود.
روزنامه شرق: تأیید اعدام شهرام امیری که در چند روز گذشته بار دیگر نام او را به صدر خبر رسانه‌ها بازگردانده بود، اکنون به بحثی داغ در کارزار انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است چراکه یکی از نامزدهای انتخابات آتی، درست همان زمانی که امیری در آمریکا زندگی و ویدئوهایی با محتوای متناقض منتشر می‌کرد، وزیر امور خارجه بود.

 اکنون دونالد ترامپ نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه که تاکنون بارها و بارها اظهارات تندی علیه ایران داشته است، خیز برداشته تا از ماجرای امیری به نفع خود در انتخابات آتی و علیه هیلاری کلینتون بهره‌برداری کند. او در صفحه توییتر خود پیامی با مضمون انتقاد از رقیبش منتشر کرده و نوشته است: «بسیاری از مردم می‌گویند ایرانی‌ها کارشناس هسته‌ای خود را که به آمریکا کمک کرده بود، به دلیل ایمیل‌های هک‌شده هیلاری کلینتون اعدام کرده‌اند».

کارشناس هسته‌ای که اکنون موضوع بحث است، همان پژوهشگر و متخصص رادیو‌ایزوتوپ‌های پزشکی در دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر بود که در خرداد ١٣٨٨ به سفر حج رفت و بعد از یک سال از آمریکا سر در آورد. او در تیرماه ۱۳۸۹ به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا رفت و به کشور بازگشت، با حلقه گل و حضور مقامات رسمی از جمله معاونت وقت وزارت خارجه استقبال و به «قهرمان هسته‌ای» ملقب شد.

ایمیل‌های کلینتون


منظور ترامپ از ایمیل‌های کلینتون نیز همان ایمیل‌هایی است که ‌لیکس سال گذشته در پاسخ به درخواست‌ها برای عمل به قانون آزادی اطلاعات در ارتباط با افشای استفاده کلینتون - وزیر خارجه وقت آمریکا- از یک سرور شخصی برای انجام ارتباطات رسمی‌اش منتشر کرد و از قضا برخی از آنها به مکاتبات مشاوران و معاونان وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره شهرام امیری مربوط می‌شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به دو ایمیل که سال گذشته برملا شدند، اشاره کرده است؛ در یکی از آنها ریچار مورنینگ‌ستار، معاون کلینتون در امور انرژی در اوراسیا، برای او نوشته بود: «ما یک مسئله دیپلماتیک، «روان‌شناسی»، داریم. نه یک مسئله قانونی. دوست ما باید اجازه خروج داشته باشد. آدم ما در هر حال حاضر قادر نیست کاری انجام دهد. اگر او می‌خواهد خارج شود، بشود».

ایمیل دوم را نیز جیک سالیوان، دیگر مقام‌ وقت در وزارت خارجه نوشته و گفته بود: «او به دفتر حفاظت از منافع کشورش رفته، چون از زمانی که طول کشیده تا مراتب خروجش فراهم شود، راضی نیست... این موضوع می‌تواند در ۲۴ ساعت آینده به انتشار خبرهای مشکل‌ساز بینجامد». اکنون رقیب جمهوری‌خواه هیلاری کلینتون در حالی سعی دارد با اشاره به این ایمیل‌ها و اعدام شهرام امیری از نامزد حزب دموکرات پیشی بگیرد که کمپین انتخاباتی کلینتون حتی قبل از انتشار پیام توییتری او و در پاسخ به اظهارات سناتور تام کاتن، بیانیه‌ای منتشر و در آن تأکید کرده بود: «نامزد حزب جمهوری‌خواه از این لفاظی‌های بسیار بد برای حمله به کلینتون استفاده و اتهامات نامعقول و بی‌معنی را مطرح می‌کند». جسی لریچ، سخنگوی کارزار کلینتون به روزنامه واشنگتن‌پست گفته است این اتهام‌ها، مانند دیگر موارد، ناشی از «علاقه کارزار ترامپ به طرح تئوری توطئه» است.

این در حالی است که سناتور تام کاتن از حزب جمهوری‌خواه، در شبکه سی‌بی‌اس به دو ایمیل ردوبدل‌شده میان کلینتون و معاونان او اشاره کرده و گفته بود: «این نشان‌دهنده نهایت بی‌احتیاطی او در استفاده از سرور شخصی خود برای نگهداری از ایمیل‌های محرمانه است».

داستان پرماجرای شهرام امیری

گفتنی است هیلاری کلینتون همان زمان که ماجرای امیری تازه اتفاق افتاده و او وزیر بود- تیر ماه ١٣٨٩- نیز گفته بود: «آزادانه به آمریکا سفر کرده و آزاد است که از آمریکا بازگردد». به گفته هیلاری کلینتون، امیری به‌تنهایی تصمیم گرفته بود که به آمریکا سفر کند و به‌تنهایی تصمیم گرفت که بازگردد. علاوه بر او فیلیپ کراولی، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود: «شهرام امیری به میل خود به اینجا آمده و طبعا آزاد است به ایران بازگردد».

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران و برخی دیگر از مسئولان همچون علی‌اکبر صالحی و رامین مهمان‌پرست می‌گفتند که او به سفر حج رفته و از سوی ریاض به واشنگتن تحویل داده شده است. به عبارت دیگر سناریوی ربوده‌شدن او مطرح بود و استقبالی که هنگام بازگشتش به کشور از او شد، نیز همین سناریو را تأیید می‌کرد. بااین‌حال اکنون او اعدام شده و محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه ‌قضائیه در نشست خبری خود با تأیید خبر اعدام او گفت: «این فرد با دسترسی‌هایی که داشته است به دشمن ما یعنی آمریکا وصل شده بود و اطلاعات سری و حیاتی کشور را در اختیار آنها قرار می‌داد».

در همین میان که آمریکایی‌ها می‌گفتند او به میل خودش آمده و هر وقت بخواهد برمی‌گردد و ایران می‌گفت آنها شهرام امیری را ربوده‌اند، برخی از رسانه‌ها در آمریکا از پناهنده‌شدن او به آمریکا می‌نوشتند. برای مثال شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا در فروردین سال ١٣٨٩ نوشته بود که امیری، دانشمند سازمان انرژی اتمی بوده که به آمریکا پناهنده شده است.

واشنگتن‌پست نیز در همان روزی که امیری آمریکا را ترک کرد تا از طریق قطر به ایران بازگردد
 - ۲۳ تیر ۱۳۸۹- از پرداخت پنج‌ میلیون دلار از طرف سازمان سیا به او خبر داد.

روایت خود امیری که بعد از بازگشت به ایران ارائه کرد مبنی بر این بود که پیشنهادات مالی مذکور را نپذیرفته است. او به ایرنا گفته بود: «پیشنهادات مالی مقامات آمریکایی را نپذیرفته و با وجود فشار، با آنان همکاری نکردم». او همچنین در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حاضر شد و وضعیتش در آمریکا را شرح داد.

ایمیل‌ها محرمانه نبود


همان زمان برخی رسانه‌ها مدعی شدند امیری مدتی پس از ورود به ایران بازداشت و پس از ۲۰ ماه، در خرداد ۱۳۹۱ به ۱۰ سال زندان و پنج سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد. فصل آخر داستان پرابهام شهرام امیری، به آنجا رسید که سخنگوی قوه ‌قضائیه تأیید کرد او اطلاعات حیاتی را به آمریکا می‌داده است؛ بنابراین ماجرا در این کشور به یک جدل انتخاباتی تبدیل شده؛ اما به همین‌جا ختم نمی‌شود و حتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز دراین‌باره اظهارنظر کرده است.

 الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به خبرنگاران درباره آن دو ایمیل کلینتون توضیح داده و گفته است: «موضوع امیری چیزی نبود که هنگامی که وزارت خارجه ایمیل‌ها را علنی کرد، به افکار عمومی راه پیدا کرده باشد». او همچنین گفته است: «هیچ‌یک از ایمیل‌های مربوط به شهرام امیری محرمانه نبودند». ناگفته نماند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی تأیید خبر اعدام شهرام امیری، بدون آنکه اشاره مستقیمی به این پرونده خاص بکند، از ایران خواست به اصول حقوق‌ بشر و قضاوت منصفانه احترام بگذارد.

 او گفته بود «من نمی‌توانم درباره آیین دادرسی در پرونده‌ای مشخص مطلبی را بیان کنم. همان‌طور که می‌دانید، وقتی این شخص تصمیم به بازگشت به ایران گرفت، ما به وضوح در این مورد صحبت کرده بودیم».

آمریکایی‌ها در حالی می‌کوشند، اعدام امیری را به مسئله حقوق ‌بشر که همواره ازجمله مسائل مورد اختلاف ایران و غرب بوده است، گره بزنند که محسنی‌اژه‌ای بلافاصله بعد از اعلام اعدام او، با بیان اینکه این فرد طبق قانون و با حضور وکیلش محاکمه شده است، توضیح داد: «حکم بدوی صادر شد؛ اما بنا به اعتراض صورت‌گرفته، به دیوان‌عالی کشور رفت و از آنجایی که دیوان‌عالی نسبت به جرم جاسوسی حکم اعدام یا ۱۰ سال حبس را صادر می‌کند، این پرونده نیز با وسواس رسیدگی و در نهایت حکم اعدام صادر شد».

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
زندگی در صلح

روزنامه شهروند: یکی از دشوارترین و مهم‌ترین مسائل در شهرهای جهان بالابودن جرم و افزایش‌یافتن ناهنجاری‌های اجتماعی است. شیوع انواع جرم و ناهنجاری باعث به‌وجود آمدن احساس ناامنی و تحمیل مشکلات مالی بر جامعه، دولت و سازمان‌های قضائی شده است. در این روزها افزایش چند برابری میزان وقوع جرم به موازات افزایش جمعیت در بیشتر کشورهای جهان قابل‌مشاهده است.

 از این‌رو طی چند‌سال اخیر عوامل تاثیرگذار در کاهش جرایم از سوی جامعه‌شناسان و روانشناسان مورد بحث و بررسی بسیاری قرار گرفته و یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش جرایم، معماری شهری عنوان شده است. زمانی که در خیابان یا فضا‌های عمومی قدم می‌زنیم، عوامل بسیاری هستند که ما را سر ذوق می‌آورند یا باعث دلمردگی ما می‌شوند، برای مثال نورپردازی در پارک‌ها ما را به وجد می‌آورد یا کوچه‌های قدیمی با خانه‌های مخروبه متروکه باعث خوف و عصبانیت ما می‌شوند. همین امر نشان‌دهنده تأثیر معماری در برهم‌خوردن روان افراد و حتی وقوع جرم است.

 کافی است نگاهی اجمالی به پرونده‌هایی چون سرقت، خریدوفروش موادمخدر یا حتی تعرض و مزاحمت بیندازیم تا دریابیم بیشترین اتفاقات در خانه‌های مخروبه قدیمی یا در مکان‌های تاریک اتفاق افتاده است. همچنین در مطالعات جدید نشان داده شده است که نور و رنگ در وقوع جرم نقش بسزایی دارد. برخی از کارشناسان معتقدند بخشی از آمار میزان جرم به دلایل  شرایط روحی و روانی افراد متاثر از کثیفی و بی‌نظمی حاکم بر ساختار شهرسازی فعلی بوده، به همین جهت با زیباسازی شهری و ایجاد امکانات عمومی برای بهبود شرایط روانی عابران، بسیاری از نیازهای روانی این دسته از افراد برطرف شده و باعث کم‌شدن جرم می‌شود، ولی نباید از نیازهای اولیه آحاد جامعه غافل ماند که خود دلیل جرم است.

زندگی در صلح

دکتر عیسی کشوری، وکیل دادگستری و حقوقدان در پاسخ به این سوال که آیا زیباسازی و معماری باعث کاهش جرم می‌شود به «شهروند» توضیح داد: زیباسازی شهر در کاهش جرم نقش بسزایی دارد و با توجه به این‌که  محیط زندگی انسان‌ها،  خانه و جامعه را دربر‌می‌گیرد باید هردو محیط سالم و زیبا باشد تا آرامش لازم را برای افراد ایجاد کند. برای نمونه افراد در خانه‌ای با تعداد اعضای خانواده کم و مساحت مناسب در مقایسه با خانواده‌های پرجمعیتی که در یک اتاق زندگی می‌کنند، زندگی شاد و مناسب‌تری خواهند داشت. نباید فراموش کرد که محیط‌های نامناسب زمینه‌ را برای تربیت نامناسب کودکان که آینده‌سازان جامعه هستند، فراهم می‌کند و آنها ممکن است تحت‌شریط نامساعد به مجرمان خطرناکی تبدیل شوند. بارها دیده‌ایم کودکانی که در خانه‌های بسیار کوچک بزرگ شده‌اند، شاهد رفتارهای نامناسبی از سوی والدین خود هستند که باعث عقده‌های درونی کودکان می‌شود که در بزرگسالی نمود پیدا می‌کند و سبب‌ساز بسیاری از تخلفات و جرایم می‌شود.

ثاتیر رنگ در جرم

«مطالعات متعدد در حوزه روانشناسی محیطی، شهرسازی، جامعه‌شناسی و جغرافیای شهری بر تاثیر متقابل انسان و محیط بر یکدیگر تأکید دارند. بدین‌معنا که به همان اندازه که انسان‌ها می‌توانند محیط زندگی خود را دستخوش تغییر کنند، عوامل محیطی نیز می‌توانند افکار، احساسات و رفتارهای آنها را تحت‌تاثیر خود قرار دهند. تاثیر محیط‌ها و فضاهای شهری نه‌تنها در بروز فضایل انسانی موثر است که در صورت عدم‌برنامه‌ریزی یا طرح‌‌ریزی نادرست، ظهور و تشدید رفتارهای نابهنجار اجتماعی را در پی دارد». این حقوقدان ادامه می‌دهد: با توجه به این‌که کشورمان جرم‌خیز است، معماری شهری تاثیر بسزایی در وقوع جرم دارد. شهری که مردمانش برای رنگ‌آمیزی دیوارها از رنگ‌های تیره استفاده می‌کنند، مسلما مردم شادی نیستند.

با این حال بسیاری از کشورها هستند که نمای ساختمان آنها رنگی است و اکثر افراد در پوشش از لباس‌های رنگی استفاده می‌کنند که باعث نشاط عمومی و کاهش جرم شود. اما وقتی از رنگ‌های تیره استفاده شود باعث برهم‌خوردن تعادل روحی و گرایش به افسردگی در بین مردم می‌شود که این امر میل به جرم را در افراد بالا می‌برد. برای مثال تاثیر رنگ در کاهش جرم در علم روانشناسی ثابت شده، به همین جهت برای اتاق‌های خواب رنگ‌های آرامش‌بخشی نظیر آبی و سبز درنظر گرفته می‌شود و در مکان‌هایی که دارای هیجان است از رنگ‌های تند و هیجان‌برانگیزی چون قرمز استفاده می‌شود تا به این وسیله افراد را به هیجان بیاورند.

حس امنیت و مکان‌های عمومی

«از نظر روانشناسی مکان‌های عمومی باید مکانی برای آرامش افراد و دوری از دغدغه‌های روزمره باشد، به همین جهت است که در پارک‌ها از آبشارهای تزیینی استفاده می‌شود. یکی از دلایل این موضوع صدای آرامش‌بخش آب است.»

این وکیل دادگستری در خاتمه اضافه کرد: از نظر علمی ثابت شده زمان و مکان  و مقدار نور تاثیر شگرفی بر وقوع جرم دارد، به همین جهت معمولا محیط‌های کاری باید بستری امن باشند و اگر در آن محیط  نور کم باشد، کارکنان آن‌جا حس امنیت خود را از دست می‌دهند. همچنین در پارک‌ها، زیرگذرها و سایر مکان‌های عمومی نورپردازی باید به‌گونه‌ای باشد که در چنین مکان‌های عمومی جرمی به وقوع نپیوندد، زیرا در بیشتر موارد دیده شده محل وقوع جرم مکان‌های خلوت و تاریک هستند.

متاسفانه در کشور ما تأثیر محیط و نور و چنین مواردی در وقوع یا کاهش آن نادیده گرفته شده است و عزم جدی برای این مورد دیده نمی‌شود و تا زمانی که مسئولان برای پیشبرد این امر اقدام نکنند، کاری از پیش نمی‌توان برد.

«یکی از نیازهای اساسی محیط شهری، امنیت شهری است که ابزارهای مهم تحقق آن پیشگیری از جرم است. در گذشته راهبرد مقابله با جرایم به‌طور عمده متکی بر سرکوب فیزیکی بود. در این راهبرد توجه اندکی به عوامل ساختاری، طراحی و برنامه‌ریزی شهری،  اقتصادی و... در ایجاد رفتارهای مجرمانه می‌شد. اما امروزه سخن از ضرورت ایجاد راهکارهای جدید و نوآورانه برای پیشگیری از جرایم در مراحل اولیه و تمرکز بر عوامل بنیادی ناامنی در شهرهاست.»

علی نجفی‌توانا، حقوقدان و وکیل دادگستری  در پاسخ به این سوال که آیا وقوع جرم به معماری و زیباسازی شهری بستگی دارد، می‌گوید: مقوله جرم ازجمله مسائل پیچیده‌ای است که از دیرباز تاکنون ذهن مدیران جامعه را به خود مشغول کرده و سعی بر این بوده تا راه‌حلی برای این معضل  پیدا کنند. مطالعات گسترده‌ای پیرامون این موضوع انجام گرفته و از ابعاد مختلفی چون ذهنی، روانی و... بررسی شده، همچنین  احتمالی برای علت این پدیده در نظر گرفته شده اما کماکان اختلاف بر سر چگونگی بروز چنین رفتاری است و تا زمانی‌که عوامل اصلی این پدیده شناخته نشود، مسلما  مغلوب جرم نخواهد شد. با چنین وضع نابسامانی که وجود دارد تاکنون  برخورد با جرم از طریق مجازات این پدیده بوده و آن‌گونه که باید پاسخگو باشد، نبوده است.

مطالعات جدید در قرن ٢٠ نشان داده پدیده‌ای به نام بزهکاری متاثر از شرایط  اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و.... است. با توجه به این اهداف پیشنهاد دادیم پیشگیری‌های عمومی و اختصاصی در جهت مبارزه با این معضل اعمال شود و در عین‌حال  برای این کار باید حدود جرایم و کنش‌ها و واکنش‌ها را شناسایی کرد.

تاثیر محیط زندگی بر افراد

«در این میان رفتارهای نابهنجار، جرایم و خشونت‌های شهری همواره یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی پیش‌روی مدیریت شهرها و کلانشهرها در جهان بوده است. خشونت را اعمال یک نیروی فیزیکی بر یک شی، فرد یا گروه اجتماعی که به قصد یا بدون قصد سبب زیان یا تخریب دیگری شود، تعریف می‌کنند.»

شاید این ادعا که  آمار جرم در کشور ما بالاست درست باشد، ازجمله روی آوردن به موادمخدر و مصرف آن در کشور ما بالاست.  موقعیت جغرافیایی خاصی که در آن قرار داریم و ورود موادمخدر از کشور‌های همسایه به نوعی بلای جان جوانان شده است، به همین دلیل فقط نمی‌توان محیط شهری را عامل افزایش جرایم دانست، هرچند طبق مطالعاتی که انجام‌شده مشخص شده شهر و محل سکونت از اهمیت بالایی برخوردار است. این استاد دانشگاه در ادامه توضیح داد: اصولا در کشورهایی که نیازهای اولیه چون خوراک، پوشاک، مسکن و بهداشت رفع شده و مشکلات اقتصادی، فرهنگی همچون کشور ما را ندارند، فضا و محل سکونت، خیابان‌های مهندسی‌شده  و ساخت و طراحی اصولی خیابان‌ها به کمک نهادهای مسئول در جهت کاهش جرم آمده است.

 افراد در چنین محیطی  فشار کمتری را متحمل می‌شوند و عمدتا در چنین فضاهایی دچار تنش‌های کمتری می‌شوند.

نجفی‌توانا در خاتمه بیان کرد: طبق مبانی مدیریت بحران هرچه تحریکات خارجی را کم کنیم، وقوع جرایم به مراتب کمتر می‌شود. بنابراین باید توجه داشته باشیم زمانی که هوا گرم یا ترافیک سنگین است، سیستم عصبی مردم تحریک‌پذیرتر می‌شود و در عین حال پرخاشگری بیشتر داریم. این نشان‌دهنده این موضوع است که با مدیریت شهری، جرایم نیز کاهش پیدا می‌کنند ولی نباید با اموری از این دست، مسائل اولیه جامعه که زیربنای همه جرم‌ها هستند، نادیده گرفته شوند، زیرا با بهبود شرایط اقتصادی، سبک زندگی و امید به زندگی در افراد بالا می‌رود و باعث کاهش جرم می‌شود.

باتوجه به موارد یاد شده در این گزارش به این موضوع پی می‌بریم که از عوامل ارتکاب معماری شهری، نورپردازی و استفاده از رنگ‌هایی است که در علم روانشناسی استفاده از چنین رنگ‌هایی باعث افسردگی می‌شوند. به همین جهت باید با زیباسازی شهر و ایجاد فضای‌های سبز باعث شادابی و افزایش روحیه افراد شد تا امید به زندگی افزایش یابد و وقوع جرم کاهش پیدا کند.
 

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
اخراج

یک روزنامه نگار اسپانیایی پس از اینکه به مدت 36 ساعت از سوی پلیس ترکیه بازداشت شد بدون هیچ حکم قضایی، از این کشور اخراج شد.
خبرگزاری ایرنا: یک روزنامه نگار اسپانیایی پس از اینکه به مدت 36 ساعت از سوی پلیس ترکیه بازداشت شد بدون هیچ حکم قضایی، از این کشور اخراج شد.
 
 روزنامه لا راسون اسپانیا روز سه شنبه با اعلام این خبر نوشت، عملیات پاکسازی که دولت ترکیه در پی کودتای نافرجام این کشور در پیش گرفته با گذر از بخش هایی همچون نظامیان، اساتید دانشگاهی، کارمندان، مردم عادی و روزنامه نگاران ترک، به شهروند خارجی مقیم این کشور نیز رسیده است.
 
 
خانم «بئاتریس یوبرو» روزنامه نگار 26 ساله اسپانیایی که به عنوان همکار روزنامه لاراسون مشغول پوشش اخبار کودتای نافرجام ترکیه برای این نشریه اسپانیایی بوده، تبدیل به اولین شهروند اروپایی شده که هدف اقدامات انتقامی دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام قرار گرفته است.

نامبرده در تعطیلات آخر هفته گذشته به صورت غیر قانونی از ترکیه دیپورت شده که البته قبل از آن هم در روز جمعه به مدت 36 ساعت در بازداشت پلیس ترکیه بوده و امکان هیچ ارتباطی نیز نداشته است.

بر این اساس، این روزنامه نگار اسپانیایی اعلام کرده دلیل بازداشت خود از سوی پلیس ترکیه و دیپورت غیرقانونی از این کشور را نمی داند اما در بازجویی های انجام شده مرتبا دلیل حضورش در ترکیه و احتمال ارتباطش با فتح الله گولن یا طرفدارانش را جویا می شده اند.

وی افزوده در طی این مدت هیچ حکم قانونی مبنی بر بازداشت و دیپورت به او نشان نداده اند و حتی مهر خروج از ترکیه نیز در گذرنامه اش ثبت نشده است.

بر این اساس، نامبرده از سوی ماموران پلیس مجبور به امضای مدرکی گردیده که در آن اذعان نموده 'با میل خود از ترکیه خارج می شود و یک خطر برای این کشور به شمار می رود'.

وی تاکید کرده است ماموران ترک در حضور سفیر اسپانیا در ترکیه تهدید کرده بودند اگر این مدرک را امضا نکند، برای مدت 15 روز به اردوگاهی در مرز سوریه منتقل خواهد شد.
 

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
نمی‌دانم چرا لهستانی‌ها از ما متنفر هستند

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: نمی‌دانم چرا لهستانی‌ها از ما متنفر هستند.
خبرگزاری فارس: سعید معروف پس از شکست 3 بر 2 برابر لهستان در این خصوص اظهار داشت: در این مسابقه شروع بهتری نسبت به مسابقه قبلی داشتیم. در ست دوم خیلی خوب بودیم، اما اشتباهاتی که داشتیم باعث نتوانیم در این ست و کل مسابقه به پیروزی برسیم.

وی درباره درگیری میان بازیکنان دو تیم در پایان مسابقه گفت: نمی‌دانم چرا لهستانی‌ها از ما متنفر هستند. فکر می‌کنم صحبت‌های کوبیاک، کاپیتان لهستان بیشتر شبیه یک جوک است!

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
گروه داعش

پروازی که گروه سوم تیم ملی وزنه برداری را به سائوبولو رساند دو میهمان ویژه داشت که به محض فرود در فرودگاه طی یک عملیات پلیسی و امنیتی دستگیر و بازداشت شدند.
خبرگزاری فارس: دو فرد مشکوک به عضویت در گروه داعش دقایقی پس از فرود پرواز حامل تیم ملی وزنه برداری کشورمان با حضور پلیش امنیت و نیروهای گارد ویژه پلیس دستگیر و بازداشت شدند.
 
بهداد سلیمی که هم اینک در فرودگاه سائو حضور دارد در این خصوص گفت: به محض اینکه درهای هواپیما باز شد تعداد زیادی نیروی امنیتی و ویژه وارد هواپیما شدند و دو فرد مشکوک به عضویت در گروه داعش را دستگیر کردند.
 
وی ادامه داد: هر در نفر با شکل و شمایل اعضای این گروه (ریش های بلند و دشداشه) در پرواز حضور داشتند که پلیس به هر دو دستبند زد و منتقل‌شان کرد.
 
سلیمی با تشریح لحظات دلهره آوری که هنوز ادامه دارد اظهار داشت: همه ترسیده بودند، هر آن منتظر بودیم صدای انفجاری بلند شود و هواپیما منفجر شود. خیلی وضع بدی بود که خدا را شکر به خیر گذشت.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
مدیر ماهر شدن

وب‌سایت بازده: مدیر ماهر شدن چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، ولی از راه انضباط، سخت‌کوشی و تعهد به پیشرفت تجربی می‌توان به آن دست یافت. برخلاف آن‌چه بعضی از مردم می‌گویند: آدم‌ها مدیری ماهر به دنیا نمی‌آیند؛ بلکه، با گذر زمان به آن شکل در می‌آِیند. و هرچند آن‌چه در یک مورد، مدیر "ماهر” می‌سازد همیشه در موارد دیگر صدق نمی‌کند، چند قانون کلی وجود دارد که مدیران ماهر از آن پیروی می‌کنند.
 
 50 قانون که یک مدیر ماهر و حرفه‌ای شوید
 
اگر هدف‌تان این است که در کسب‌و کار یا سازمان خود یک مدیر ماهر شوید، این ۵۰ قانون نقطه‌ی شروع خوبی هستند:

۱.به حرف‌های تیم‌تان گوش بدهید. قانون شماره یک. همیشه به آن‌چه اعضای تیم‌تان باید بگویند گوش بدهید، حتی اگر موضوعی باشد که دوست ندارید.

۲.به اثربخش‌ترین شکل ممکن ارتباط برقرار کنید. انتظارات و احساسات‌تان را هر چند وقت یک بار به روشنی بیان کنید.

۳.کم‌تر صحبت کنید. گاهی چیزی نگفتن بهتر از هرچیزی گفتن است.

۴.الگو باشید. شخصیتی داشته باشید که دوست دارید اعضای تیم‌تان آن شخصیت را داشته باشند.

۵.پرشور باشید. اگر درمورد کسب‌و‌کارتان پرشور و مشتاق نیستید، کسب‌و‌کار اشتباهی را برگزیده‌اید.

۶.ثابت‌قدم باشید. در رفتارتان ثابت‌قدم باشید تا اعضای تیم‌تان بدانند چه انتظاری از شما داشته‌باشند.

۷.تصمیم‌های قاطع بگیرید. کارها را برای مدتی طولانی بلاتکلیف نگذارید، و وقتی تصمیمی گرفتین درمورد آن تزلزل نشان ندهید.

۸.فقط در مواقع لزوم مداخله کنید. اگر به خوب کارکردن تیم‌تان اعتماد دارید، در امور آنها دخالت نکنید مگر در مواقع لزوم.

۹.حد و اندازه‌های خود را بشناسید. از حد اعتدال خود فراتر نروید.

۱۰.توانایی‌های‌تان را بشناسید. اگر حل اختلاف‌تان خوب است، هرازگاهی وارد عمل شوید و اختلاف‌ها را حل کنید.

۱۱.نقاط ‌ضعف‌تان را بشناسید. اگر چیزی وجود دارد که خوب از عهده‌ی آن برنمی‌آیید، این امر را بپذیرید و روی آن کار کنید.

۱۲.بهانه نیاورید. اگر اشتباهی مرتکب می‌شوید، مسئولیت آن‌را بپذیرید و تقصیر آن را گردن شخص یا چیز دیگری نیندازید.

۱۳.موارد پیش‌بینی نشده را بپذیرید. شما نمی‌توانید از عهده‌ی پیش‌بینی همه‌چیز برآیید.

۱۴.شریک‌های خود را با دقت انتخاب کنید. فقط با کسانی کار کنید که قبول‌شان دارید و می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

۱۵.کار خوب انجام دهید. با خودتان عهد ببندید آدم خوبی باشید و هروقت امکان داشت به مردم جامعه‌تان کمک کنید.

۱۶.همیشه با افراد جدید ملاقات کنید. از هر فرصتی برای توسعه‌ی شبکه‌ی‌ روابط‌تان و قراردادن خود در معرض تجربه‌ها و دیدگاه‌های جدید استفاده کنید.

۱۷.با عواطف خود در ارتباط بمانید. ربات نباشید- – احساس داشته باشید.

۱۸.واکنش‌های‌تان را تعدیل کنید. از واکنش نشان دادن خودداری کنید، تا زمانی‌که فرصت کنید افکار و احساسات درونی‌تان را به خوبی بیان کنید.

۱۹.خوش بگذرانید. زمانی را به خوش گذراندن با اعضای تیم اختصاص بدهید.

۲۰.درمورد هرچیزی تحقیق کنید. پیش از تصمیم‌گیری، مزایا و معایب هر کاری را بشناسید—تکلیف‌تان را انجام بدهید.

۲۱.درباره‌ی هرچیزی خوب فکر کنید. هرگز تنها به غریزه یا واکنش اول‌تان اعتماد نکنید.

۲۲.اعضای تیم‌تان را با دقت انتخاب کنید. تنها کسانی را استخدام کنید که می‌توانید به آنها برای انجام امور اعتماد کنید (و کسانی که با دیگران هم به خوبی کنار می‌آیند).

۲۳.تیم‌تان را در اولویت‌ قرار دهید. تیم شما همه چیز است. به آنها هرچه برای موفقیت نیاز دارند بدهید.

۲۴.فروتن باشید. به عنوان یک مدیر یا رهبر از داشتن ثروت، قدرت نفوذ، یا مقام‌تان مغرور نشوید.

۲۵.اشتباهات را ببخشید. هرکسی اشتباه می‌کند.

۲۶.خودتان را ببخشید. سر هر چیزی خودتان را بیش از حد سرزنش نکنید. به راه‌تان ادامه دهید.

۲۷.منطقی باشید. منطقی تصمیم‌گیری کنید.

۲۸.منصف باشید. به نظرات مخالف گوش دهید، و با انصاف باشید.

۲۹.برای چیزهای با اهمیت وقت بگذارید. چیزی به نام "وقت ندارم” برای چیزی که در زندگی‌تان با اهمیت است وجود ندارد. وقت بگذارید.

۳۰.پیوسته بیاموزید. تا آن‌جا که می‌توانید مطالعه کنید، و هر وقت فرصت داشتید در کلاس‌هایی ثبت‌نام کنید.
 
 50 قانون که یک مدیر ماهر و حرفه‌ای شوید
 
۳۱.همه‌چیز را بهتر کنید. پیوسته در پی بهتر‌کردن روش‌ها، مهارت‌ها و فرآیندهای کاری‌تان باشید.

۳۲.هرگز تسلیم نشوید. درست وقتی کمی پافشاری بیشتر می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند، دست از تلاش نکشید.

۳۳.روش‌های‌تان هروقت لازم بود عوض کنید. اگر چیزی کار نمی‌کند، روش‌تان را عوض کنید.

۳۴.هرجا لازم بود از کارهای ناموفق‌تان دست بکشید. اگر درگیر نبردی هستید که پایانی جز شکست ندارد، عقب نشینی کنید و دوباره از جای دیگری(یا به روش دیگری) شروع کنید.

۳۵.از اشتباهات‌تان درس بگیرید. سعی نکنید یک اشتباه را دوبار تکرار کنید.

۳۶.هرچیزی را بر اساس داده‌ها پایه‌ریزی کنید. از تمام تصمیم‌ها، نظرات و افکارتان با اسناد و داده‌های محکم و عینی پیشتیبانی کنید.

۳۷.نشانه‌های فشار روحی را نادیده نگیرید. فشار روحی حقیقت دارد و می‌تواند قدرت مدیریت یا رهبری‌تان را تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر در سطوح غیرمعمولی فشارروحی وارد شد، برای کاهش یا رهایی از آن اقدام کنید.

۳۸.بازخورد بدهید. بگذارید تیم‌تان بداند چه‌کاری را خوب انجام می‌دهند و در چه کاری به پیشرفت بیشتر نیاز دارند.

۳۹.اعتماد کنید، ولی نظارت هم داشته باشید. به تیم‌تان برای انجام امور اعتماد داشته‌باشید، ولی همیشه پی‌گیری کنید که کارها کامل انجام شوند.

۴۰.در دسترس باشید. بگذارید افراد بدانند می‌توانند به شما اعتماد کنند، و در اتاق‌تان را به روی هرکس به کمک‌تان نیاز دارد باز کنید.

۴۱.با همه یکسان برخورد کنید. پارتی‌بازی نکنید؛ این کار موجب انزجار می‌شود و باعث می‌شود شما مدیری بی‌تجربه به نظر برسید.

۴۲.با اعضای تیم‌تان روابط نزدیک برقرار نکنید. رفتار دوستانه داشته باشید، ولی سعی نکنید با همه دوست صمیمی شوید. نخستین و مهم‌ترین چیز: شما مدیر و رهبر تیم هستید.

۴۳.اعضای تیم را دورهم جمع کنید. از کارهای گروهی یا بهانه‌های دیگر برای حرف‌زدن اعضاء با هم و خوش‌گذراندن‌شان استفاده کنید.

۴۴.پاسخ محبت‌ها را بدهید. اگر کسی به شما کمکی می‌کند، وظیفه‌ی خود بدانید که پاسخ محبت‌اش را بدهید – حتی اگر شده یک سالِ بعد.

۴۵.پل‌ها را پشت سرتان خراب نکنید. هرگز رابطه‌ای را کاملا از زندگی‌تان کنار نگذارید.

۴۶.در تماس بمانید. اگر اعضای تیم آن‌جا را ترک کردند یا تغییر مقام دادند، با آنها در تماس بمانید.

۴۷.زندگی شخصی‌تان را قربانی نکنید. زندگی شخصی‌تان برای سلامت ذهنی شما مهم و حیاتی است. هرگز آن را به‌خاطر مدیریت یا مسئولیت‌های حرفه‌ای قربانی نکنید.

۴۸.راهنماها و الگوها را شناسایی کنید. افرادی را پیدا کنید که بتوانید به آنها نگاه کنید و از آنها بیاموزید، و به دقت رفتارشان را دنبال کنید.

۴۹.از مدیریت لذت ببرید. سعی کنید زیاد از مدیر بودن به خودتان اضطراب راه ندهید. بلکه، درعوض از تمام مزیت‌هایی که دارد نهایت استفاده را ببرید.

۵۰.به نصیحت‌ها گوش کنید، حتی اگر درمورد درستی آنها شک دارید. حتی درمورد همین ۵۰ قانون! چون همه‌چیز را همه‌کس داند!، و هیچ نصیحتی در همه‌ی موقعیت‌ها صادق نیست.

از این قانون‌ها پیروی کنید، به غریزه‌تان اعتماد کنید و پیوسته در جهت اصلاح خود بکوشید. درنهایت، با تجربه و تلاش‌های‌تان، همان مدیریخواهید شد که بیشتر مردم آرزوی آن‌را دارند.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
قدرت متوقف کردن

قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.
وب‌سایت مدیر سبز: قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.

ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی، واکنش‌هایی از این قبیل به وجود می‌آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می‌برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک‌لحظه هم نمی‌توانند جلب‌توجه کنند.

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می‌شوند. این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود که اغلب تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.
 
7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان
 
 
از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد.
 
کمی بعد احتمالاً می‌گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به‌ خاطر می‌آورند. البته اگر مجموعه آگهی‌های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این‌ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ‌شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به‌ندرت تمام نام‌ها را به یاد دارند.

اگر همین‌طور ادامه بدهید و این بار درباره‌ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه‌های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی‌ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله‌ای که دیروز خوانده‌اند را به یاد نمی‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می‌شوید.

این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه‌دارند!

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه‌ی تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف‌ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خودم تعدیل کرده‌ام و به فهرست زیر رسیده‌ام:

۱.تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد. همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ی مخاطبان موردنظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

۲. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد. همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

۳.تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد.  این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

۴. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

۵. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت‌زده کند. عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی عرضه‌ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

۶. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند- به شکلی هرظتنم ریغ. (نکته: سعی کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

۷. گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود. محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره‌ی مقوله‌ی محصول شما انتظار دارند.
 
برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می‌کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی‌هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت‌آمیز مراجعه‌تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش‌های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی‌تان اسفنجی بفرستید که یک‌طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می‌خورد.

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می‌کنید.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
مثل استیو جابز بفروشید

در حالی که استیو جابز به خاطر بازاریابی بی‎نظیر خود و بیرون کشیدن اپل از پرتگاه مشکلات و هدایت آن به سوی باارزش‎ترین و محبوب‎ترین برند در جهان شهرت دارد، اما او قادر بود همه این کارها را انجام دهد؛ زیرا او فروشنده نهایی بود و در آن کار هم نابغه محسوب می‌شد!
وب‌سایت پنجره خلاقیت: قبل‌تر قول دادم که استراتژی‎های یکی از بزرگ‎ترین فروشندگان را که تاکنون دنیا به خود دیده است، در اختیارتان بگذارم که بدون شک آقای استیو جابز است. در حالی که استیو به خاطر بازاریابی بی‎نظیر خود و بیرون کشیدن اپل از پرتگاه مشکلات و هدایت آن به سوی باارزش‎ترین و محبوب‎ترین برند در جهان شهرت دارد، اما او قادر بود همه این کارها را انجام دهد؛ زیرا او فروشنده نهایی بود و در آن کار هم نابغه محسوب می‌شد!

البته او را به عنوان یک فروشنده نمی‎شناسند بلکه به او می‎گویند: نابغه، متحول‎کننده، رهبر، شورشی، پیشرو، بانفوذ، درخشان و این لیست ادامه دارد. در این‎جا نکاتی چند از نحوه دستیابی او به این پیروزی و این‎که چگونه می‎توانید همچون استیو باشید، آورده شده است؛ به عنوان یک فروشنده و همچنین مدیر فروش.
 
 مثل استیو جابز بفروشید

نکته ۱: به تنهایی روی قیمت رقابت نکنید

هیچ کس تاکنون محصول اپل را به دلیل قیمت آن خریداری نکرده است. در واقع اپل از دیگر محصولات مشابه رقیب خود گران‎تر است. اما مردم اپل را به دلیل ارزش محصول خریداری می‎کنند و نه با توجه به هزینه‎ها. این درسی بزرگ برای شما نیز هست. با شرکت‎های رقیب خود در بازار، بر مبنای قیمت رقابت نکنید. به جای آن، روی ارزش رقابت کنید و کار بهتری ارائه دهید که نمایان‎گر ارزش محصول یا خدمات شما باشد؛ مثل دردی که درمان می‎کند و قول صادقانه‎ای که به انجام می‎رساند.

نکته ۲: مردم نمی‎دانند چه می‎خواهند تا وقتی که شما به آن‎ها نشان دهید.

این درست همان جایی‎ست که مشتریان  باید بدانند که چرا به محصول شما نیاز دارند. پس از آن بهترین طرفداران شما خواهند بود و در ارائه کلام به نفع شرکت و محصول‎تان فعال خواهند شد. وقتی آی‎فون به بازار آمد، هیچ کس منتظر آن نبود، اما اکنون هیچ کس نمی‎خواهد تنها کسی باشد که از محصولات آن استفاده نمی‎کند.محصول شما هم می‎تواند به همین صورت عمل کند، تنها اگر شما و نمایندگان فروش‎تان بشارت دادن و آموزش به مشتریان بازار را بر اساس دنیای بهتری که محصول و خدمات‎تان خلق می‎کند، بر عهده بگیرید.

نکته ۳: نمایشی بی‎نظیر خلق کنید.

من جابز را برترین سخنران راهنمای دوران خودمان در آمریکای شمالی می‎دانم. جیم ران، دو خطیب را از دوران قدیم توصیف کرده است. یکی از آنان سیسرو بوده و دیگری دموسینز. گفته شده که وقتی سیسرو سخن می‎گفته، دیگران مبهوت می‎شدند و اعتراف می‎کردند که چه سخنرانی درخشانی!
 
و وقتی دمویسینز سخنرانی می‎کرده مردم می‎گفتند: «بگذارید رژه برویم!» استیو جابز، همان دموسینز مدرن بود. وقتی که سخن می‎گفت، مردم می‎گفتند: «برویم از آن محصول بخریم!» برای تشویق شدن سخن نگویید. سخن بگویید که محرک عملی باشید.

بسیاری از سخنرانان برای فروش انتهای سالن سخنرانی می‎کنند. به دست آوردن چند صد هزار دلار پس از یک سخنرانی، روزی حماسی می‎آفریند.  استیو، پس از سخنرانی اش، میلیاردها دلار به دست می‎آورد. او تا این اندازه مهارت داشت. کتابی که اغلب برای تقویت مهارتهای عرضه به همگان توصیه می‎کنم «رازهای استیو جابز در معرفی محصول» نوشته کارمین گالو است.

معرفی و عرضه فروش شما تا چه اندازه خوب است؟

وقتی معرفی محصول استیو را مطالعه می‎کنید و سپس معرفی محصول خود را بررسی می‎کنید، آیا جایی برای پیشرفت مشاهده می‎کنید؟ اگر چنین است، فاصله را بردارید. پیشروی بزرگی در این کار وجود دارد.

نکته ۴: «تجربه خرید» ایجاد کنید

جابز نمی‎خواست فقط فروش داشته باشد. او می‎خواست تجربه‎ای کامل ارائه دهد. ببینید یک فروشگه اپل چگونه تنظیم شده تا تجربه کردن را تسهیل کند. ببینید محصول چگونه طراحی، بسته‎بندی، توزیع و پشتیبانی می‎شود. این تجربه‎ای خاص است که با دقت و ظرافت خلق شده است. به همین دلیل است که اپل توانسته است چنین طرفداران مشتاقی داشته باشد. شما چطور؟ آیا می‎خواهید فقط فروش داشته باشید یا دنبال تجربه‎ای کامل هستید؟

نکته ۵: از خطا نترسید

جابز در خط فکری «متفاوت فکر کن» زندگی می‎کرد. او همیشه می‎خواست به راهی خارج از جعبه فکر کند یا جعبه‎ای کاملا جدید بسازد که ایده‎هایی بسیار مهم و بزرگ در آن باشد. او می‎خواست چیزهای جدید را امتحان کند و شکست بخورد.

اپل را به خاطر خطاهایش به یاد نمی‎آورند، اما خطاهای بسیاری هم در آن وجود دارد. مثالی از خطاها عبارتند از: اپلIII، نیوتون، لیسا، پاورمک جی۴ و… اما جابز از شکست‎ها و تجربیاتش درس‎های آموزنده‎ای آموخت که موفقیت بعدی او را شکل دادند.

پس خودتان و تیم فروش تان، از شکست نترسید؛ آموختن از خطا راهی بزرگ برای رشد سریع است. زیگ زیگلار، به عنوان مدیر فروش موفقی دیگر می‎گوید: «انتظار بهترین‎ها را داشته باشید و خود را برای بدترین چیزها آماده کنید و روی آن‎چه پیش می‎آید سرمایه‎گذاری کنید.» بنابراین، همیشه و به طور مدام، به سرعت به سمت شکست بروید و تمامی آن خطاها، مهارت‎های شما را تقویت می‎کنند و شما را پالایش کرده است و از شما فردی مجرب می‎سازند.

به طور خلاصه:

  •     تنها بر سر قیمت رقابت نکنید.
  •     به مشتریان خود آموزش دهید که چرا به محصول شما نیاز دارند.
  •     معرفی و عرضه ای عالی داشته باشید.
  •     «تجربه خرید» ایجاد کنید.
  •     از خطا نترسید.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
زمان یادگیری

ماهنامه انرژی مثبت:

برای آموختن چیزهای جدید هیچ وقت دیر نیست؛ اما بهترین روش شروعِ یادگیری، چیست؟

حتی زمانی که امتحانات مدرسه در حافظه مان کم رنگ شده اند و سال ها از آن روزها گذشته است، اشتیاق مان برای کسب دانش همچنان ادامه دارد. خواه دنبال به دست آوردن مهارتی جدید یا تسلط در یک زبان خارجی باشیم و خواه در پی یادگیری نواختن یک آلت موسیقی یا جست و جوی عشق تازه، ما شاگردان مادام العمر هستیم. حتی اگر صرفا نیاز داشته باشیم که مطالعه کنیم تا در مسابقه اطلاعات عمومی برنده شویم یا فردی را که دوست داریم، تحت تاثیر قرار دهیم، باید بدانیم که این آموختن هرگز پایان نمی یابد. حالا به این حقیقت توجه کنید: برخی از رایج ترین راهکارها کاملا بی فایده هستند، اما خبر خوب این است که می توانیم درباره چند راز یادگیری موفقیت آمیز صحبت کنیم. مهم نیست چند سال تان است و چه توانایی هایی دارید، زیرا این رازها می توانند برای شما کارساز و مفید باشند.

زمان یادگیری

بزرگسالان مسن مغزشان در صبح فعال تر است. در طی تحقیقی که در مورد گروهی از افراد بین 60 تا 82 سال صورت گرفت، مشخص شد این افراد در ساعات هشت و نیم صبح تا ده و نیم صبح، بهتر از ساعات بین 1 بعدازظهر تا 5 بعدازظهر، می توانند تمرکز داشته باشند و کمتر حواس شان پرت می شود و در آزمون های حافظه، موفق تر هستند. درواقع، اسکن های fMRI نشان دادند که مغز این افراد در بعدازظهر «خوب عمل نمی کند»- آنها به حالتی که اصطلاحات عدم حضور گفته می شود، تغییر وضعیت می دهند که همراه با خیالبافی است. درست برعکس، در بزرگسالان جوان، مناطق مغزی مرتبط با کنترل توجه، در بعدازظهر نیز همچنان بسیار فعال هستند.

همه چیز را یاد بگیرید

البته، افراد جوانی برای آن که بتوانند بیشترین بهره را ببرند، می توانند یادگیری را زمان بندی هم بکنند. تحقیق دیگری نشان داد که اگر دختران 16- 17 ساله در ساعت 3 بعدازظهر به مطالعه می پرداختند، از مطالعه در ساعت 9 شب در آزمون های حافظه واقعی بهتر عمل می کردند؛ اما در کسب مهارت حرکتی، در هنگام تمرینان عصر، سریع تر به موفقیت دست می یافتند.

نتایج پژوهش ها حاکی از آنند که مطالعه و یادگیری زبان در بعدازظهر بهتر بوده و تمرین نواختن پیانو یا هر ساز موسیقی دیگر، در آخر شب، موثرتر است. چرا زمان بندی یادگیری، مهم است، ما می دانیم که خواب بعد از یادگیری یک مطلب یا مهارت جدید، به تثبیت حافظه کمک می کند.

در رابطه با یادگیری حرکتی، «پنجره حساس» بین یادگیری و خواب، کوتاه تر است. این موضوع که آیا بزرگسالان هم می توانند به اندازه نوجوانان از این پنجره ها بهره مند شوند یا نه، مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که نوجوانان و جوانان، قابلیت یادگیری بیشتری دارند و بهتر می خوابند.

خودتان را امتحان کنید

در یک مطالعه که مهر تاییدی بر اهمیت آزمون گرفتن از خود است، از دانش آموزان خواستند تا معنای 40 لغت سواحیلی را یاد بگیرند. آنهایی که در جلسه آموزشی، مجبور بودند این لغات را مدام تکرار کنند، در آزمونی که یک هفته بعد برگزار شد، به طور متوسط، 80 درصد نمره آزمون را کسب کردند. در حالی که دانش آموزانی که آن لغات را فقط خواندند و هیچ آزمونی از خودشان به عمل نیاوردند، به طور متوسط فقط 36 درصد نمره آزمون را کسب کردند. تعداد دیگری از تحقیقات، از این ایده که رسم نمودار برای نشان دادن ایده ای که متن معرفی می کند، برای فهم آن ایده بسیار مفید است، پشتیبانی کردند.

اگر به نظرتان این کار سخت است، نگران نباشید مشکل اینجاست که ما به جای نتیجه گیری کلی، تلاش می کنیم که اطلاعات را بازبابی کنیم. به نظر می رسد که پاسخ داده شده، با منطق افزایش توانایی در یادآوری توسط خودمان، در تضاد است.

این یافته ها بسیار شگفت انگیز هستند! محققان حافظه، یک فرضیه قدیمی دارند که می گوید در حافظه، از سوال تا جواب، مسیرهایی وجوددارد- و این همان قسمتی است که اشتباه بودنش معلوم شد- و شما با حرکت در مسیر خودتان، بیشتر یاد می گیرد تا با حرکت در مسیری دیگر، یافته های او نشان می دهند که احتمالا ما باید در مورد چگونگی عملکرد حافظه دوباره بیندیشیم. این یافته ها به یادگیرندگان بی ذوق و شوق سراسر دنیا نیز امیدواری می دهد و می گوید برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست.

همه چیز را یاد بگیرید

یادگرفتن، بدون یادگیری

اگر این حقیقت داشته باشد، خیلی خوب است، اما یادگیری نیاز به کار سختی ندارد. حتی زمانی که ذهن تان مشغول انجام کار دیگری است، می توانید آن را انجام دهید. از یک گروه از داوطلبان خواسته شد تا با تمرین، صداهایی با فرکانس مشابه را از هم تمیز دهند. نصف افراد گروه در یک تمرین فعال شرکت کردند و نصف دیگر در حالی که می نوشتند، صدایی در زمینه را نیز می شنیدند. هر دو گروه در آزمون نهایی، نمرات مشابهی کسب کردند، اما در صورتی که یادگیری منفعل تنها در 15 دقیقه از جلسات یادگیری فعال، صورت می گرفت و در این میان 4 دقیقه تاخیر اتفاق می افتاد، تاثیر یادگیری به کلی از بین می رفت.

چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد؟ یادگیری فعال، موجب می شود سیستم عصبی درگیر انجام فعالیتی خاص شود و این، حالتی بسیار مساعد برای یادگیری ایجاد می کند که حتی پس از پایان یافتن آموزش، برای مدتی باقی می ماند. در حالی که این حالت به وجود بیاید، مغز شروع به پردازش چیزهایی می کند که قبلا یاد گرفته شده اند. این اتفاق در طول فرآیند یادگیری فعال، اتفاق می افتد.

یادگیری منفعلی که به دنبال مطالعه فعال بیاید، می تواند به بزرگسالان مسن تر در یادگیری فهرستی از لغات، کمک کند. داوطلبان آزمایش اعلام کرده اند که در طول انجام آزمایش در حالت منفعل، حتی متوجه نمی شدند که لغات تکرار می شوند.

اگر می خواهید این را امتحان کنید، پس  توجه کنید: در صورتی که شما کار نسبتا آسانی را انجام می دهید، یادگیری منفعل، موثر است. مثلا در حالی که می خواهید شام را آماده کنید، به فهرستی از کلمات یک زبان خارجی نیز گوش دهید یا یک امیل تایپ کنید.

از حواس پرتی استفاده کنید

حواس تان پرت می شود؟ پس این مطلب برای شما مفید است.

مردم، یک فرضیه کلی دارند که می گوید، توجه تقسیم شده، خوب نیست. درست است که اگر شما مدام مطالعه را متوقف کنید و پیام کوتاه بفرستید یا با هدفون به موسیقی گوش دهید، نمی توانید به خوبی زمانی که بی وقفه مطالعه می کنید، یاد بگیرید. یادگیری دارای یک قسمت دیگر نیز هست و آن مهارت بازیابی است. مردم در مورد نقش توجه تقسیم شده در یادآوری بعدی، چیزی نمی دانند. نکته اینجاست که اگر شما هنگام یادگیری دچار حواس پرتی می شوید، حواس پرتی می تواند برای شما، مفید هم باشد.

همه چیز را یاد بگیرید

این که ایجاد یک زمینه، می تواند یادگیری را افزایش دهد، یک موضوع ثابت شده است. مثلا شما در حالی که دارید در ظرف پودر وانیل را باز می کنید، هم زمان فهرستی از واژه های یک زبان خارجی را هم مطالعه می کنید، در زمان بازیابی آن واژه ها، اگر عطر وانیل در هوا پیچیده باشد، شما تعداد بیشتری از آن لغات را به یاد خواهید آورد. توجه تقسیم شده می تواند نقش زمینه را داشته باشد. افرادی که در خلال یادگیری و یادآوری حواس شان پرت شده بود، در یادآوری واژه ها، با آنهایی که در هر دو موقعیت بدون حواس پرتی کارشان را انجام داده اند، هیچ تفاوتی نداشتند و حتی بهتر از افرادی بودند که فقط در یک موقعیت حواس شان پرت شده بود. مهم این نیست که حواس پرتی در هر دو موقعیت وجود داشته، بلکه مهم این است که درجات حواس پرتی در هر دو موقعیت یادگیری و یادآوری، به یک اندازه بوده.

جالب این که، حواس پرتی در یادگیری و یادآوری، عاملی قدرتمندتر و کمک کننده تر از عوامل زمینه ای محیطی مانند بو است. پیامدهای مهم تری در این مورد وجود دارد: «در زمان آموزش، فرد باید محل یادگیری و محل استفاده از مهارت یادگرفته شده را در نظر داشته باشد» اگر می خواهید به یاد بیاورید که در محیطی که احساس حواس پرتی داشته اید، چه چیزی یاد گرفته اید- مثلا در شب امتحان در یک شهر ناآشنا یا یک محیط شلوغ بودهاید- بهتر است در محیطی باشید که حواس تان را پرت کند.

مطالعه دونفره

با این که مطالعه انفرادی، مهم است، اما انجام دادن یک کار مشکل با همکاری یک نفر دیگر، می تواند سودمند باشد. مطالعه را به شکل گروهی انجام دهید. وقتی شما این کار را در گروه های کوچک 3 تا 6 نفره انجام می دهید، می توانید از توصیه های خردمندانه گروه خود بهره مند شوید. مطالعه گروهی به دو عنصر کلیدی، جهت ایجاد یادگیری معنادار، نیاز دارد: بحث و گفت و  گو و فعالیت های حل مسئله. اگر اعضای گروه از یکدیگر آزمون به عمل آورند، همه اعضا، برای آزمون واقعی، آماده خواهند شد. اگرچه، پس از بحث و انجام آزمون گروهی در مورد موضوع مطالعه، بسیاری از مسائل پیچیده، روشن می شوند، اما شما باید خودتان به تنهایی، برای برطرف کردن مشکلات یادگیری تان، بر روی آنها کار کنید.

همه چیز را یاد بگیرید

بازی های کامپیوتری انجام دهید

شاید برای والدین نوجوانان طرفدار بازی های کامپیوتری، این موضوع یک خبر شگفت انگیز و خوشایند باشد. اگر شما کار با یک وسیله یا ک ورزش جدید را یاد گرفته اید، بازی کردن در اوقات بیکاری می تواند بسیار ایده آل باشد. درواقع این کار از این نظر ایده آل است که در یک زمان هم بدن و هم ذهن شما را درگیر می کند؛ فقط حواس تان باشد که یک بازی کامپیوتری هیجان انگیز را انتخاب کنید.

افرادی که در طول هفته به مدت 6 تا 8 ساعت بازی های کامپیوتری هیجان انگیزی مانند Call of Duty را بازی می کنند در شرایط آزمایشگاهی، که یادگیری در آن نیازمند هماهنگی دست ها و چشم هاست، بهتر عمل می کنند و یادگیری آنها سریع تر است. این افراد در ابتدای آزمایش، زیاد خوب عمل نمی کنند ولی عملکرد ضعیف شان به سرعت بهبود می یابد. بازی های کامپیوتری، توانایی مغز این افراد را در هماهنگی سریع بین چشم ها و دست ها، افزایش می دهد.

بازی های هیجان انگیز، که مراحل آنها به مرور سخت تر می شود، نیازمند هماهنگی بصری، شناختی و حسی و حرکتی هستند که در طول بازی، به مرور این هماهنگی بیشتر می شود. به همین دلیل بازی های هیجان انگیز نسبت به بازی های آرام، تاثیر بیشتری بر روی سیستم حسی و حرکتی ما دارند. تا زمانی که متغیرهای گوناگونی وجود داشته باشند، نمی توان اطمینان داشت که بازی های معمولی، تاثیری بر عملکرد ما در دنیای واقعی داشته باشند. اما اگر یک بازی جدید نیازمند به کارگیری سیستم حسی و حرکتی ما نباشد، بازی کردن آن، برای چند ساعت در هفته، می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد.

معلم بازی

اگر می خواهید چیزی را به یاد داشته باشید، آن را آموزش دهید. به دانشجویان کالج ویلیامز، 10 دقیقه فرصت دادند تا در مورد نبرد لایت بریگید یک متن 1500 کلمه ای را بخوانند. افرادی که از قبل به آنها گفته شده بود، مطلبی را که می خوانند باید امتحان بدهند، نسبت به افرادی که اطلاع قبلی نداشتند، مطالب بیشتری را از متن به یاد می آوردند و حافظه شان سازماندهی بهتری داشت. بهتر است افرادی که به طور مستقل مطالعه می کنند، از مزایای این روش استفاده کنند.

تحقیقات نشان می دهد که معلم بازی یا همان بازی کردن نقش معلم برای دیگران، به همان طریق که در بالا گفته شد، به یادگیری ما کمک می کند و اگر شما واقعا نقش معلم را داشته باشید، کارتان را بهتر انجام می دهید. بیان مطالبی که یادگرفته اید به زبان خودتان، مزایای ثابت شده فراوانی دارد. این کار بازیابی اطلاعات از حافظه را فعال می کند و به سازماندهی افکار و پرکردن شکاف های یادگیری، کمک می کند. معلمان، معمولا دانش آموزان خود را برای امتحان آماده می کنند، اما این کار به هیچ وجه موجب تشویق دانش آموزان به اخذ راهبردهای یادگیری که در نهایت موجب افزایش نمره آنها می گردد، نمی شود.

همه چیز را یاد بگیرید

آرام باشید

اگر خواب، موجب بهبود عملکرد حافظه می شود، وقفه در مطالعه نمی تواند نتیجه مشابهی بر یادگیری داشته باشد؟ برای فهمیدن این موضوع، لیلا دواچی از دانشگاه نیویورک، مغز تعدادی از افراد را در حالی که به تعدادی عکس نگاه می کردند، اسکن کرده و سپس به عنوان استراحت، از آنها خواسته تا در  مورد هر چیزی که می خواهند، فکر کنند. در خلال این استراحت، فعالیت در هیپوکامپ (که در حافظه نقش مهمی دارد) و در بخش تفکر کورتکس مغز، افزایش یافت. موضوع دیگر این بود که فعالیت بیشتر در هر دو منطقه، با یادآوری بیشتر تصاویر در زمان آزمون، همراه بود.

دواچی معتقد است که نتیجه کار او نشان می دهد استراحت بر بهبود عملکرد حافظه، موثر است.
اگر در تلاش هستید تا فهرستی از واژه ها یا وقایع تاریخی مهم را حفظ کنید، یک توقف مناسب، بعد از مطالعه، می تواند به یادآوری بیشتر آن اطلاعات کمک کند. دواچی می گوید: «این چیزی است که ما اصلا قدر آن را نمی دانیم، مخصوصا در دنیای امروز، که فن آوری اطلاعات ما را مجبور کرده مانند یک ساعت کار کنیم.»

اما «توقف مناسب» چیست؟ دواچی بر روی این مورد نیز کار کرده است. نتایج کار او می گوید: استراحت موجب بهبود عملکرد حافظه می شود و مدت این استراحت هر مقدار که باشد، در آن تعداد مختلفی از عصب ها یا کل مناطق مغز، نسبت به زمان یادگیری، فعال می شوند. بنابراین اگر قصد دارید مطلب دشواری را مطالعه کنید، بروید و کمی تنیس بازی کنید؛ این کار می تواند یک ترفند باشد. اگرچه استراحت کوتاه می تواند خیلی وسوسه انگیز یا حتی مفید باشد، اما هنوز نمی دانیم که مزایای خواب نیمروزی بیشتر است یا کمتر و چگونه موجب یادگیری می شود.

از آموزش فاصله ای استفاده کنید

شما تعدادی روش بسیار عالی در شطرنج را آموخته اید، چه زمانی باید دوباره بازگردید و آنها را بازنگری کنید تا در زمان مناسب از آنها استفاده کنید؟ جواب این است: «هرچه بیشتر، بهتر.» در مورد این که چه مقدار زمان باید صبر کنید، محدودیت هایی وجود دارد اما این مدت زمان خیلی طولانی است. درست است که گذشت زمان موجب می شود اطلاعات را دشوارتر به یاد بیاورید و زندگی به این شکل، حس بدی را در ما ایجاد می کند و اگرچه این موضوع برای ما خیلی سخت است، اما موجب یادگیری بیشتر می شود. بنابراین زمانی که به اطلاعات نیاز دارید، مثلا وقتی یک هواپیما را هدایت می کنید یا شطرنج بازی می کنید، کارتان را بهتر انجام می دهید.

همه چیز را یاد بگیرید

برای اصلاح و پردازش این ایده یک وقفه  استراحتی بین زمان تجدیدنظر در مورد اطلاعات و زمان آموزش اولیه و زمانی که می خواهید اطلاعات را به یاد بیاورید، وجود داشته باشد. بهترین زمان برای وقفه بستگی به این دارد که شما چه زمانی می خواهید آن اطلاعات را به یاد بیاورید. برای به حداکثر رساندن یادآوری مطالب در هفته آینده، باید اطلاعات را برای سه روز بعد از یادگیری، مورد تجدیدنظر و بررسی قرار دهید.

اگر می خواهید اطلاعات را برای مدت زمانی طولانی به یاد بیاورید، باید زمان زیادی را برای بررسی اطلاعات در نظر بگیرید. مثلا 10 درصد زمان،. بنابراین اگر می خواهید چیزی را برای یک سال، به یاد داشته باشید، آن را یک ماه پس از یادگیری تجدیدنظر کنید و بعد از بررسی اولیه هر ماه آن را مجددا بررسی کنید. برای این که چیزی را برای 10 سال به خاطر داشته باشید، باید سالی یک بار آن را بررسی کنید. کسی نمی داند که چه مکانیزم مغزی در پس این موضوع پنهان است، اما وجود فاصله زیاد بین یادگیری، تجدیدنظر و یادآوری، به مغز می گوید که شما این اطلاعات را برای مدت طولانی لازم دارید.»

این کار را حتما انجام دهید

هیچ چیزی را از دست نداده اید- اگرچه نشستن و مطالعه کردن کار سختی است و شما یک امتحان را خراب کرده اید، اما اصلا خودتان را ناراحت نکنید. دانشجویانی که خود را به خاطر اهمال کاری در مطالعه پیش از یک آزمون معمولی، می بخشند، در آزمون های بعدی، نسبت به دانشجویان دیگر، عملکرد بهتری دارند و کمتر اهمال کاری کرده و احساس مثبت تری در مورد خود دارند. بخشش خود و نادیده گرفتن احساسات منفی در مورد خود، می تواند عملکرد آینده ما را بهبود ببخشد. با این حال، این موضوع در مورد اهمال کاری های سریالی و مداوم، اصلا صادق نیست. اگر افرادی که اهمال کاری سریالی دارند، مدام خود را به خاطر اهمال کاری هایشان ببخشند، گرفتار افکار ناسالم و مزمن می شوند و ادامه اهمال کاری می تواند موجب حفظ این حالات منفی در آنها شود.

اگر شما این گونه هستید، نیاز به یک اقدام ویژه دارید. یادگیری نیازمند نیروی اراده و خودکنترلی در هر لحظه است. نیروی اراده مانند یک عضله است. اگر بیشتر از آن استفاده کنید، قوی تر می شود. اگر از نیروی اراده در یک زمینه استفاده کنید، می توانید آن را در زمینه های دیگر نیز بهبود بخشید. تلاش کنید، همیشه همه کارها را منظم انجام دهید. همچنین باید توانایی خود در نشستن و مطالعه کردن یا تمرین کردن و در کل به پایان رساندن کارها را، افزایش دهید. منتظر چه هستید؟ همین حالا شروع کنید.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
چند نکته از فرهنگ ارمنی‌ها

اقتصاد کشور ارمنستان تا حدود زیادی به سرمایه‌گذاری ارمنیان خارج از کشور وابسته است. اقتصاد ارمنستان قبل از استقلال صنعت‌محور بود. صنایعی مانند تولید مواد شیمیایی، ماشین‌آلات صنعتی و نساجی. اما وابستگی این صنایع به واردات مواد اولیه از خارج از کشور سبب تضعیف آنها شد...
روزنامه دنیای اقتصاد - ترجمه آناهیتا جمشیدنژاد: کشور ارمنستان به پایتختی ایروان و با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر کشوری کوهستانی و پر باران محسوب می‌شود. اقتصاد این کشور تا حدود زیادی به سرمایه‌گذاری ارمنیان خارج از کشور وابسته است. اقتصاد ارمنستان قبل از استقلال صنعت‌محور بود. صنایعی مانند تولید مواد شیمیایی، ماشین‌آلات صنعتی و نساجی. اما وابستگی این صنایع به واردات مواد اولیه از خارج از کشور سبب تضعیف آنها شد.
 
فرهنگ کسب‌وکار در ارمنستان
 
 
این کشور پس از استقلال در سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی، از نظام اقتصادی کمونیستی فاصله گرفت و به سمت اقتصاد سرمایه‌داری حرکت کرد و ساختمان‌سازی و خدمات جای کشاورزی و صنعت را در ارمنستان گرفتند. این کشور اما با آذربایجان و ترکیه دچار تنش است، در زمینه انرژی وابستگی زیادی به روسیه و ایران دارد و منابع آن با فقر روبه‌رو است. همه اینها موجب شده است تا توان این کشور در سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای با مشکل روبه‌رو باشد.
 
اما صنعت توریسم و گردشگری جزو صنایع مهم و پردرآمد در این کشور محسوب می‌شود و نقش مهم و حیاتی در اقتصاد ارمنستان دارد. بیشترین توریست این کشور از روسیه است. به طوری که بر اساس آمار سال 2014 نزدیک به 44 درصد آنها را کشور روسیه به خود اختصاص داده است. در سال 2015 کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش، انگلستان و فرانسه سهم بزرگی از گردشگران ارمنستان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
یکی از پویاترین بخش‌های صنعت توریسم در ارمنستان مسافرت‌های کاری به این کشور است. موقعیت جغرافیایی ارمنستان توسعه روابط فعال با روسیه، کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است)، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، گرجستان، ایران و کشورهای خاورمیانه را تشدید می‌کند.

ارمنستان عضو سازمان تجارت جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی است. این کشور دارای سنن غنی و روح کارآفرینی است. از نظر تاریخی ارمنستان در کانون تقاطع فرهنگ‌ها، بین غرب و شرق، اروپا و آسیا، توسعه یافته است. این امر تا حدی توضیح می‌دهد که چرا ارمنی‌ها نه تنها به‌خاطر استعداد استثنایی در کارآفرینی مشهور هستند؛ بلکه توانایی ایجاد روابط کسب‌وکار با شرکایی از کشورهای مختلف نیز از ویژگی‌های بارز آنها است.

ارامنه خارج از ارمنستان که به آنها دیاسپورای ارمنی(diaspora ) گفته می‌شود نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کنند. بسیاری از معرف‌های دیاسپورای ارمنی تجار و بازرگانان موفقی در روسیه، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای جهان هستند. اقتصاد ارمنستان یک الگوی رشد ثابت را نشان می‌دهد.
 
برخی از شاخه‌های به شدت در حال توسعه اقتصاد در این کشور معدن‌کاری، فلزکاری، دارو، ساختمان‌‌سازی، مهندسی مکانیک، تکنولوژی ارتباطات به علاوه صنایع مربوط به جواهر و شیمی است. بخش خدمات نیز بسیار توسعه‌یافته است.

ارمنستان یک سیاست سرمایه‌گذاری مطلوب دارد: این سیاست رشد ثابت سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی را در اقتصاد ارمنستان توسعه می‌دهد. ارمنستان دارای یک زیرساخت درست برای توریسم کسب و کار است؛ زیرساخت‌هایی مانند هتل‌های با کیفیت، چندین مرکز نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی، سیستم حمل و نقل توسعه‌یافته و مدرن. مراکز اصلی توریسم کسب و کار در ارمنستان شهرهای ایروان، دیلیجان و جرماک هستند.
 
ارمنستان کشوری است که خدمات ارتباطی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. حتی مکان‌های واقع در نقاط بسیار دور این کشور به اینترنت پرسرعت مجهز هستند. ایروان و دیگر شهرها در زمینه غذا و خدمات اضافی توریسم کسب و کار مانند سازمان‌های گردشگری، برنامه‌های فرهنگی و سرگرمی دارای سطح بسیار بالایی است. ارمنستان سالانه میزبان رخدادهای بسیاری در مقیاس منطقه‌ای و بین‌المللی است: کنفرانس‌ها، همایش‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها. دانشمندان ارمنی در همه جای دنیا مشهور هستند و شهرت و اعتبار آنها ارمنستان را به مقصد رخدادها و کنفرانس‌های علمی تبدیل کرده است.

زبان‌های خارجی در ارمنستان: زبان روسی به‌طور گسترده در ارمنستان صحبت می‌شود و به همراه زبان‌های یونانی و آشوری توسط دولت این کشور به رسمیت شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر یادگیری زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی نیز بین مردم این کشور به شدت در حال محبوبیت است. در مورد کسب‌وکار در این کشور باید گفت که در روابط جدید کسب‌وکار یادگیری زبان محلی قطعا تاثیر مهم و قابل‌توجهی بر مخاطب خواهد داشت.

فضای سرمایه‌گذاری خارجی در ارمنستان: سیاست‌های تجارت و سرمایه‌گذاری در ارمنستان نسبتا آزاد بوده و درهای این کشور به روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی باز است. گرچه موانع مهم همچنان وجود دارند؛ مخصوصا میزان زیاد فساد اداری در این کشور.

در گزارش بانک جهانی در مورد انجام کسب و کار در سال 2010، ارمنستان بین 183 اقتصاد در جهان در رتبه چهل‌وسوم قرار داشت. بهبودهای قابل‌توجه در فضای کسب و کار این کشور شامل راحتی شروع کسب و کار و تجارت فرامرزی می‌شود.

در ارمنستان در مقابل شرکت‌های خارجی و ارمنی رفتار یکسانی وجود دارد. قانون خصوصی‌سازی در سال 1997 در این کشور (که در سال 1999 اصلاح شد) بیان می‌کند که شرکت‌های خارجی در مقابل شرکت‌های ارمنی حقوق یکسانی برای شرکت در فرآیندهای خصوصی‌سازی دارند.

چند نکته از فرهنگ ارمنی‌ها

1. ارمنی‌ها در جلسات‌شان پیش از اینکه شما خودتان را معرفی کنید، آنها‌ شما را به بقیه افراد در جلسه معرفی می‌کنند.

2. برای هر جلسه از پیش تعیین شده‌ای از مهمان انتظار می‌رود تا به موقع حاضر شود؛ گرچه برای میزبان عادی است که شما را اندکی منتظر بگذارد.

3. وقفه در جلسات امری عادی است بنابراین نباید از این موضوع آزرده خاطر شوید. سعی کنید این فضاهای خالی را با یک گپ کوتاه پر کنید، ارمنی‌ها به بحث در مورد ورزش، تاریخ، غذا و حتی آب و هوا اشتیاق نشان می‌دهند. اما از صحبت پیرامون سیاست و مذهب اجتناب کنید.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
۱۵ اشتباه رایج در زبان بدن

بدن ما زبانی مخصوص خود دارد و کلمات آن همیشه با محبت نیست. به احتمال بسیار زیاد زبان بدن شما بخش مهمی از آن کسی‎ست که هستید، تا جایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید. اگر موضوع این است، پس وقت‎اش شده که کاری بکنید؛ چون ممکن است کارخرابی کنید.
وب‌سایت پنجره خلاقیت: بدن ما زبانی مخصوص خود دارد و کلمات آن همیشه با محبت نیست. به احتمال بسیار زیاد زبان بدن شما بخش مهمی از آن کسی‎ست که هستید، تا جایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید. اگر موضوع این است، پس وقت‎اش شده که کاری بکنید؛ چون ممکن است کارخرابی کنید.

سازمان TalentSmart از بیش از یک میلیون نفر تحقیق کرده و دریافته که بالاترین میزان عملکرد در افرادی‎ست که هوش احساسی بالایی دارند (به بیان دقیق تر، ۹۰ درصد از افرادی با عملکرد بالا). این افراد قدرت علایم غیرگفتاری را در ارتباطات می‎دانند و زبان بدن خود را کنترل می‎کنند.در ادامه این مطلب ۱۵  اشتباه رایج در زبان بدن را که افراد مختلف مرتکب می‎شوند، توضیح می‎دهیم. همان اشتباهاتی که افرادی با هوش احساسی بالا در پرهیز از آن دقت دارند.
 
 15 راز زبان بدن افراد موفق

1. خمیده بودن علامت بی‎احترامی‎ست. این علامت می‎گوید که خسته هستید و علاقه ای به جایی که در آن هستید ندارید. شما هرگز به رییس‎تان نمی‎گویید: « نمی‎فهمم چرا مجبورم به تو گوش بدهم »، اما اگر خمیده باشید، مجبور نیستید بگویید. بدن‎تان آن را برای‎تان بازگو می‎کند، با صدایی بلند و به وضوح.

مغز ما سیم‎کشی شده تا قدرت را با میزان فضایی که افراد اشغال می‎کنند برابر کند. ایستادن با شانه‎هایی مستقیم و رو به عقب، یک موقعیت قدرتمند است. این کار میزان فضایی را که اشغال می‎کنید، زیادتر می‎کند. از سوی دیگر، خمیده‎بودن در نتیجه متلاشی‎شدن بدن‎تان ایجاد می‎شود و فضای کمتری اشغال می‎کند و قدرت کمتری منعکس می‎کند.حفظ حالتی خوب حکم بر احترام می‎دهد و مشارکت هر دو طرف بحث را بالا می‎برد.

2. حرکات اغراق آمیز می‎توانند نشانگر این باشند که شما چندان مبتنی بر حقیقت حرف نمی‎زنید. روی حرکات کنترل شده و کوچک و همچنین حرکاتی باز- همچون باز کردن بازوها از هم یا نشان‎دادن کف دست خود هدف‎گذاری کنید که نشانگر رهبری و اعتماد به‎نفس‎تان است و از طرفی بیانگر این امر است که شما چیزی برای پنهان‎کردن ندارید.

3. نگاه به ساعت وقتی که با کسی صحبت می‎کنید علامتی واضح از بی‎احترامی و غروراست. این حرکت حامل این پیام است که کارهایی بهتر از صحبت کردن با فردی که با او هستید برای انجام دارید و نگران از دست دادن آن‎هاهستید.

4. روی خود را از دیگران برگردانید یا تمایلی به صحبت نشان ندهید نشانگر این است که خود را دخالت نمی‎دهید، علاقه‎ای ندارید، ناراحت هستید یا حتی شاید به فردی که در حال صحبت است اعتماد ندارید.

سعی کنید به سمت فردی که در حال صحبت است رو کنید و کمی خود را خم کنید گویی که به صحبت‎های آنان گوش فرا می‎دهید. این برای فردی که صحبت می‎کند نشانه این است که همه توجه و تمرکز شما را به خود معطوف کرده‎اند.

5. دست به سینه یا پاهای روی هم انداخته، تا حدودی موانع فیزیکی هستند که نشان می‎دهند شما پذیرای گفته‎های فرد مقابل نیستید. حتی اگر لبخند بزنید، ممکن است شخص مقابل حس غر زدن دریافت کند. حتی اگر دست به سینه نشستن احساس راحتی بیشتری می‎دهد، تا حد امکان در مقابل انجام چنین کاری مقاومت کنید.

6. ناهماهنگی بین کلمات‎تان و علایم صورت‎تان باعث می‎شود افراد احساس کنند که چیزی درست نیست و به تدریج شک خواهند کرد که شما سعی دارید آنان را گول بزنید؛ حتی اگر دلیل یا چگونگی آن را ندانند. برای مثال، یک لبخند عصبی در حالیکه پیشنهادی را در یک مذاکره رد می‎کنیدبه گرفتن آن چیزی که می‎خواهید به شما کمک نخواهد کرد؛ تنها باعث می‎شود شخص مقابل  درباره کار با شما احساس ناراحتی کند؛ زیرا فرض خواهند کرد شما چیزی در سر دارید.

7. سر تکان دادن اغراق‎آمیزنشانگر نگرانی برای تایید است. شاید افراد این سر تکان دادن سنگین شما را به عنوان تلاش برای نشان‎دادن این‎ قلمداد کنند که شما با آن‎ها موافقت می‎کنید یا چیزی را درک می‎کنید که در واقع درکش نکرده بودید.

8. بی قراری و مرتب‎کردن موهای‎تان علامت این است که شما نگران هستید یا انرژی زیادی دارید، اعتماد به نفس دارید یا حواس‎تان پرت است. ممکن است افراد شما را به عنوان فردی بشناسند که بسیار زیاد به ظاهر خود اهمیت می‎دهد و توجه زیادی به حرفه خود ندارد.

9. پرهیز از ارتباط چشمی چنین به نظر می‎آورد که شما چیزی را پنهان می‎کنید و این باعث ایجاد شک می‎شود. نداشتن ارتباط چشمی می‎تواند نشانگر نداشتن اعتماد به‎نفس و علاقه باشد؛ موضوعی که هرگز نمی‎خواهید در یک نشست تجاری، آن را القا کنید.

نگاه کردن به پایین در حین صحبت چنین نشان می‎دهد که اعتماد به نفس ندارید و باعث می‎شود که کلماتتان تاثیر خود را از دست بدهد. بسیار مهم است که وقتی نکات مهم یا پیچیده‎ای را بیان می‎کنید، ارتباط چشمی خود را حفظ کنید.

از سوی دیگر، ارتباط چشمی ثابت باعث ایجاد حس اعتماد، مدیریت، قدرت و هوش می‎شود. درحالیکه این امکان وجود دارد که بدون ارتباط مستقیم هم درگیر کار شوید، اما ارتباط چشمی ثابت، باعث اهمال می‎شود و تاثیرات منفی روی ارتباط حرفه‎ای‎تان خواهد داشت.

10. ارتباط چشمی که بسیار شدید و مشتاقانه است ممکن است تهاجمی یا تلاش برای تسلط یافتن تلقی شود. بطور متوسط، مردم برای هفت تا ده ثانیه ارتباط چشمی را حفظ می‎کنند، ارتباط طولانی‎تر وقتی‎ست که گوش می‎دهیم نه وقتی که حرف می‎زنیم. روش قطع ارتباط چشمی هم حامل پیام است. نگاه به زیر به معنی تسلیم است، در حالی که نگاه به اطراف نشان‎دهنده اعتماد است.

11. گرداندن چشم‎ها خطا و نشانگر نبود احترام است. می‎توانید آن را کنترل کنید و این تلاش ارزشش را دارد.

12. ابرو در هم کشیدن یا چهره ای ناشاد داشتن حامل این پیام است که شما از وجود افراد اطراف خود ناراحت هستید، حتی اگر آن‎ها هیچ ارتباطی با وضعیت الان شما نداشته باشند. ابرو درهم‎کشیدن افراد را می‎راند و آن‎ها احساس می‎کنند که شما در موردشان قضاوت کرده‎اید.

اما لبخند نشانگر این است که شما گشاده‎رو، قابل اعتماد، مطمئن و صمیمی هستید. مطالعات MRI نشان داده است که مغز انسان به افرادی که لبخند می‎زنند پاسخ مثبت می‎دهد و این می‎تواند تاثیری ماندگار داشته باشد.

13. سست دست دادن علامت این است که شما قدرت و اعتماد به نفس ندارید، در حالیکه دست دادن بسیار قدرتمند را می‎توان تهاجمی و تلاش برای غلبه تلقی کرد که به همان اندازه بد است. دست دادن خود را با افراد و موقعیت‎ها سازگار کنید، اما اطمینان حاصل کنید که همیشه محکم دست بدهید.

14. مشت گره شده همچون دست به سینه بودن و پا روی پا انداختن می‎تواند علامت این باشد که پذیرای نکات دیگران نیستید. همچنین شما را جدلی و دفاعی نشان می‎دهد که افراد را در تعامل با شما عصبی می‎کند.

15. نزدیک شدن بسیار. اگر خیلی به کسی نزدیک شوید، علامت این است که برای حریم شخصی و درک آن احترام قائل نیستید. این می‎تواند باعث ناراحتی افراد شود.

جمع‎بندی

اجتناب از این اشتباهات زبان بدن به شما کمک می‎کند که ارتباط قوی‎تری در زمینه کاری و شخصی شکل دهید.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
یک طرح کسب‌وکار کل

یک طرح کسب‌وکار کل ماهیت وجودی یک کسب‌وکار را پوشش می‌دهد که این موضوع شامل استراتژی جامع کسب‌وکار، طرح‌های مالی، بازارهای هدف، فروش‌ها، محصولات و خدمات، عملیات و چگونگی ارتباط تمامی این موارد با یکدیگر می‌شود.
وب‌سایت آی بازاریابی - آریا: آیا هر طرح کسب‌وکاری شامل یک طرح بازاریابی می‌شود؟ تفاوت آن‌ها در چیست؟ چه تفاوتی بین یک طرح کسب‌وکار و طرح بازاریابی وجود دارد؟ آیا یک طرح کسب‌وکار شامل یک طرح بازاریابی هم می‌شود؟ چرا باید یکی را بدون داشتن دیگری تهیه کنیم؟ سؤال‌های خوبی است، و ازآنجایی‌که این سؤال و موارد مشابه آن بسیار تکرار می‌شوند، در این مطلب تصمیم به پاسخگویی به آن‌ها گرفته‌ام:

آیا هر طرح کسب‌وکاری شامل یک طرح بازاریابی می‌شود؟
 
 
1- یک طرح کسب‌وکار کل ماهیت وجودی یک کسب‌وکار را پوشش می‌دهد که این موضوع شامل استراتژی جامع کسب‌وکار، طرح‌های مالی، بازارهای هدف، فروش‌ها، محصولات و خدمات، عملیات و چگونگی ارتباط تمامی این موارد با یکدیگر می‌شود. در مقابل، یک طرح بازاریابی تنها بر فرایندها و فعالیت‌های بازاریابی متمرکز می‌شود: استراتژی بازاریابی، بازارهای هدف، آمیخته بازاریابی، پیام‌رسانی، برنامه‌ها و مواردی ازاین‌دست. جریان وجوه نقد برای یک طرح کسب‌وکار بسیار حیاتی است، اما اغلب جایی در یک طرح کسب‌وکار ندارد.

2- بله، یک طرح کسب‌وکار تقریباً همیشه شامل بخشی تحت عنوان بازاریابی می‌شود. اما میزان تمرکز بر این بخش از یک طرح کسب‌وکار به یک طرح دیگر متفاوت است، به‌گونه‌ای که خودم شخصاً شاهد طرح‌های کسب‌وکاری بوده‌ام که تمرکز آن‌ها بیش از بخش بازاریابی بر بخش‌هایی از قبیل محصولات و خدمات متمرکز بوده است. اما این موارد معمول نبوده و در اغلب موارد استثناء هستند.

3- برخی از افراد تنها به طرح بازاریابی توجه داشته و به‌طور کل طرح کسب‌وکار را فراموش می‌کنند، چراکه شغل آن‌ها یا توجه آن‌ها یا تمرکز آن‌ها بجای کل کسب‌وکار تنها بر جنبه بازاریابی یک کسب‌وکار معطوف است.

چند روز پیش مقاله‌ای خواندم با عنوان 5 مرحله برای تدوین یک طرح کسب‌وکار که سعی می‌کنم خلاصه‌ای از آن را در ادامه برای شما بیاورم:

مرحله اول: هویت شما به‌عنوان یک کسب‌وکار

فهرست‌های مجزایی از نقاط ضعف و قوت‌ها و اهداف خودتان تهیه کنید. در این فهرست‌ها به همه‌چیز اشاره‌کنید و از طولانی شدن آن نگران نباشید. هیچ‌چیز را ویرایش یا حذف نکنید. سپس در بین این نکات و موارد به دنبال اولویت‌ها باشید. اگر این مرحله را به‌صورت صحیح و کامل به اتمام رسانید، موارد بسیار زیادی برای کار کردن بر روی آن‌ها در اختیاردارید که البته از لیست دیگر کسب‌وکارها مطمئناً کامل‌تر است. در این مرحله می‌توانید برخی از موارد کم‌اهمیت‌تر را از لیست حذف کنیم و موارد بااهمیت بیشتر را به ابتدای لیست انتقال دهید.

برای تکمیل کردن این فهرست‌ها گاهی ممکن نیاز به بازخورد از مدیران بخش‌های مختلف داشته باشید. مثلاً اگر سطح مدیریت سازمان شما تمایل به محافظه‌کاری بر هزینه کردن منابع دارد، این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک ضعف در نظر گرفته شود که البته شما چنین ضعفی ندارید. همین موضوع می‌تواند عاملی برای حذف شدن آن از لیست شما شود.

مرحله دوم: تمرکز بر بازارها

به‌عنوان قدم بعدی شما نیاز به تهیه یک طرح کلی از رئوس فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط با کسب‌وکار خوددارید که هم شامل عوامل داخلی و هم عوامل خارجی مرتبط با کسب‌وکار شما باشند – این عوامل عموماً قابل‌کنترل نبوده، ولی قابل پیش‌بینی هستند. فرصت‌ها می‌توانند شامل بازارهای جدید، محصولات جدید و روندهایی باشند که به نفع کسب‌وکار شما هستند. تهدیدها شامل رقابت و پیشرفت‌هایی در فنّاوری و فناوری می‌شوند که موجب شکل‌گیری یک وضع نامساعد برای شما می‌شوند.

همچنین فهرستی از افراد و سازمان‌های جدید تهیه کنید که به‌عنوان خریداران ایده آل یا بازار هدف برای کسب‌وکار شما مطرح می‌شوند. شما می‌توانید هر یک از این افراد را به‌عنوان یک شخصیت مستقل در نظر بگیرید، مثلاً مادربزرگی که به‌تازگی با خدمات ایمیل آشنا شده است یا یک دانشجوی کالج که به‌تازگی اولین کارت اعتباری خودش را دریافت کرده است. این افراد همگی نمادین و ایده‌آل هستند و به‌عنوان بهترین خریدار ممکن مطرح می‌باشند.

خودتان را بجای هر یک از این خریداران ایده‌آل قرار دهید و سپس در مورد این فکر کنید که این مشتری بالقوه از چه رسانه‌ای استفاده می‌کند و چه پیامی از طریق این رسانه‌ها پیام شما به بهترین نحو به آن‌ها انتقال می‌دهد؟

مرحله سوم: تمرکز بر استراتژی

حالا نوبت به جمع‌وجور کردن فهرست‌های شما می‌رسد. در این مرحله باید در پی اشتراک هویت منحصربه‌فرد خود و بازار هدف خودتان باشید. در قالب پیشنهادهای ارائه‌شده از طرف کسب‌وکار خودتان، چه مواردی را می‌توانید از لیست تهیه‌شده به دلیل عدم ماهیت استراتژیکی آن حذف کنید. سپس به حذف مواردی بی اندیشید که جزء بازار هدف شما قرار نمی‌گیرند.

به‌عنوان‌مثال، یک کسب‌وکار فعال در حوزه رستوران که بر ارائه غذا ارگانیک و سالم متمرکزشده است ممکن است بیشتر در پی کسب مشتریان از بازار هدف خود باشد که تمایل به استفاده از مواد غذایی سبز (خام‌گیاه‌خواری) داشته باشند و ازاین‌رو در پی داشتن درآمد خالصی بیش‌ازحد متوسط این صنعت باشد.بنابراین، به این منظور ممکن است افرادی را که تمایل به‌صرف غذای فوری از قبیل انواع همبرگر و پیتزا دارند یا به دنبال مصرف وعده‌های غذایی همراه با تخفیف زیاد هستند، را از بازار خود حذف کنند.

نتیجه مرحله سوم درواقع استراتژی است: تمرکز خود را باید بر مواردی قرار دهید که دارای بیشترین انطباق با هویت شما بوده و بیشترین تشابه را با بازار هدف شما دارند. به عبارت بر حوزه‌هایی متمرکز شوید که مشترک در سه بخش اشاره‌شده در این مطلب هستند.

مرحله چهارم: تعیین اهداف قابل‌اندازه‌گیری

به جزئیاتی واقعی و قابل‌اندازه‌گیری بپردازید. استراتژی بازاریابی شما باید تبدیل به طرحی شود که شامل بازبینی ماهانه، پیگیری و اندازه‌گیری نتایج به‌دست‌آمده، پیش‌بینی فروش، بودجه‌های مبتنی هزینه و معیارهای غیرمالی برای پیگیری نتایج شود. این معیارها می‌تواند شامل تعداد سرنخ، تعداد معرفی محصول، تعداد تماس‌های انجام‌شده، لینک‌های ایجادشده، محتوا منتشرشده در وبلاگ‌ها، تعداد بازدید از صفحات، نرخ‌های تبدیل مشتری بالقوه به مشتری و تعداد سفرهای انجام‌شده و پروپوزال‌های ارائه‌شده شوند. برای این کار باید وظایف مهم به افراد مهم حاضر در تیم شما داده شود و مسئول موفقیت یا شکست وظایف محول شده به خودشان شناخته شوند.

مرحله پنجم: بازبینی و اصلاح طرح در بازه‌های زمانی مشخص

دقیقاً همانند یک طرح کسب‌وکار، طرح بازاریابی شما هم باید همراه با کسب‌وکار شما به توسعه و تکامل ادامه دهد. فرضیات اولیه شما مطمئناً تغییر می‌کنند، پس نیاز به انطباق با شرایط جدید بازار و صنعت خوددارید. برخی بخش‌های طرح نیز ممکن است نسبت به بخش‌های دیگر آن کارایی بهتری داشته باشند، بنابراین حتماً نیاز به بازبینی و اصلاح آن به‌منظور اضافه کردن آموخته‌ها و تجربیات جدید خوددارید.

چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:,

|
 
خودمختاری کردستان ترکیه

به گزارش «شیعه نیوز» "دمیر چلیک " معاون امور مدیریت های محلی حزب صلح و دمکراسی و نماینده مردم استان "موش " در مجلس ترکیه در مصاحبه با روزنامه مخالف "طرف " که در شماره امروز دوشنبه منتشر شد، نقشه راه حزب متبوع خود در اجرایی کردن هدف خودمختاری در مناطق کردنشین ترکیه را تشریح کرد.

 این در حالیست که مقامات این کشور بارها تصریح کرده اند در فرایند حل مساله کردها، به هیچ وجه موضوع خودمختاری مطرح نیست و ساختار نظام سیاسی ترکیه هم چون گذشته حفظ خواهد شد. این اولین بار نیست که یک مقام حزب مخالف و یا یک فعال سیاسی کرد در ترکیه از خودمختاری کردها سخن می گوید، پیشتر نیز طرحهایی در خصوص تقسیم ترکیه به 25 منطقه خودمختار از سوی برخی از سیاست مداران در ترکیه مطرح شده بود.

 چلیک گفت : حزب صلح و دمکراسی تاکنون گامهای کوچک ولی موثری را در راه گذار به خودمختاری در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه برداشته است و به این راه  با آگاه سازی مردم منطقه از مفهوم خودمختاری ادامه خواهد داد. در این راه از دست زدن به برخی اقدامات نمادین و شاخص تا شروع مذاکرات با دولت مرکزی خودداری خواهند کرد که یکی از آنها پرچم، به عنوان نماد مدیریت های محلی است.

 تشکیل پارلمان منطقه ای نیز فعلا در دستور کار نیست ولی "کنگره جامعه دمکراتیک " تا زمان تشکیل پارلمان منطقه ای، همچنان وظایف این پارلمان را عهده دار خواهد بود. در حال حاضر تمامی آحاد منطقه به نوعی در این کنگره نمایندگی می شوند  موضوع پایتخت منطقه خود مختار را نیز تا زمان شروع مذاکرات با دولت مرکزی مسدود خواهیم گذاشت. حزب صلح و دمکراسی در شرایط فعلی در حال تهیه زیرساخت نظام خودمختاری در منطقه است و در این راه شوراهای محل، شورای شهرها و شهرستان ها را شکل می دهد. دولت آنکارا در شرایط فعلی به خواسته های به حق کردها پاسخ نمی دهد و لذا کردها تصمیم دارند خود از طریق شهرداریها و مدیریتهای محلی که در اختیار دارند به تقویت و توسعه فرهنک بومی و آموزش زبان کردی و مادری در مناطق کردنشین اهمیت ویژه ای بدهند و خدمات شهری، بهداشتی - آموزشی را توسعه دهند.

 تاسیس مدارس پیش دبستانی برای آماده سازی کودکان به آموزش به زبان مادری در مدارس - در مدارس متوسطه آموزش به زبان کردی در کنار آموزش به زبان ترکی و زمینه سازی برای ورود جوانان منطقه به دانشگاهها همسو با آموزش زبان مادری از جمله برنامه های آموزشی، در راه گذار به خود مختاری در مناطق کردنشین ترکیه عنوان شده است. حزب صلح و دمکراسی با لحاظ آزاد شدن آموزش به زبان کردی در مدارس و آموزشگاههای خصوصی در راستای فرایند حل مساله کردها در ترکیه، در نظر دارد این آموزشها را با تاسیس مدارس خصوصی ارائه دهد این نماینده مجلس ترکیه با اشاره به اقدام بنیاد مزوپتامیا ( بین النهرین ) برای تاسیس اولین دانشگاه کردی به نام "آمد" در شهر دیاربکر که در آن به زبانهای کردی - ترکی و سایر زبانهای منطقه تدریس خواهد شد.

 گفت هدف این حرکت جلوگیری از تلاش برای ذوب شدن فرهنگی کردهاست. او با اشاره به اینکه داشتن پرچم اختصاصی یکی از خواسته هاست، گفت : ما در کنار پرچم ترکیه - خواستار به اهتزاز درآوردن پرچم خود در منطقه خودمختار خواهیم شد و این نباید به عنوان تجزیه ترکیه تلقی شود. فرایند حل مساله کردها در ترکیه فروردین ماه سال گذشته با شروع مذاکرات بین دولت آنکارا و " عبدالله اوج آلان " رهبر زندانی "پ ک  ک " شروع شده و بخشی از اولین مرحله آن که خروج اعضای مسلح "پ ک  ک "از خاک ترکیه بود- اجرایی شد و در مقابل دولت آنکارا نیز برخی اصلاحات سیاسی در راستای پاسخگویی به برخی از خواسته های کردهای مخالف را اجرایی کرده است.

منبع: ایرنا

دو شنبه 18 مرداد 1395برچسب:,

|
 
حذف تورهای ترکیه،

حذف تورهای ترکیه، مقاصد دیگری را جایگزین کرده که چندان هم نوظهور نیستند، اما شاید در این وانفسای ناامنی کشور همسایه، اندکی با ذائقه‌ی انصراف‌داده‌ها جور درآید.
کشورهایی که جای ترکیه را در دل ایرانی‌ها گرفتند

55آنلاین:   اگرچه هشدارها و تهدیدهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندان هم در حذف کامل تورهای ترکیه کارساز نبوده و فروش این تورها کماکان در برخی آژانس‌های مسافرتی ادامه داد، اما پیگیری‌های مردم برای پیدا کردن مقصدی جایگزین باعث شده این روزها تبلیغات پُر شود از تورهای گرجستان و بلغارستان که قیمت‌هایی نزدیک به تورهای ترکیه دارند و سفر به آن‌ها در مقایسه با مقاصد ارزان اروپایی و آسیایی، اقصادی‌تر جلوه می‌کند و صرف‌نظر از همه‌ی این‌ها دشواری‌های ویزای شینگن را هم ندارد.

البته داستان ویزای بلغارستان متفاوت از گرجستان است، چون استطاعت مالی شرط اصلی سفارتخانه‌ی این کشور برای دادن ویزا است که در کنار آن باید مدارک هویتی و اشتغال و بهداشت را ترجمه شده تحویل سفارتخانه داد و ضمنا انگشت‌نگاری هم انجام می‌گیرد.

با این حال، از نظر مشتری‌های این روزها، انگار قیمت تورهای بلغارستان به عنوان کشوری که در جنوب شرق اروپا واقع شده و از سال ۲۰۰۷ میلادی هم رسما به اتحادیه اروپا پیوسته، ظاهرا می‌چربد به سختی‌های گرفتن ویزا و سفر در شرایط بی‌ثبات و ناامن ترکیه.

تورهای بلغارستان درحال حاضر از ۲ تا ۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و با آن‌که در برابر تورهای استانبول و سواحل جنوبی ترکیه که از ۷۰۰ هزار تا دو نیم میلیون تومان قیمت گذاشته شده گران‌تر است، اما هرچه باشد برای آن دسته از ایرانی‌هایی که علاقه خاصی به رفتن به اروپا دارند، جایگزین ارزان‌تری به شمار می‌آید.

از سوی دیگر گرجستان با قیمت‌هایی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حتی کمتر از آن که در پاره‌ای مواقع تحت تاثیر خدمات، نرخ سفر به آن تا ۵ میلیون تومان هم می‌رسد، مقصد جایگزین دیگری است که به خاطر شرایط مشابه‌اش با ترکیه در حذف روادید برای اتباع ایرانی، مسیری سهل‌الوصول‌تر به نظر می‌آید و در کنار ارمنستان، مقصدِ پرطرفدارِ مسافران ایرانی شده است.

پایین‌تر از این میانیگن قیمتی، به تورهای باکو در جمهوری آذربایجان مربوط می‌شود که با تلاش برخی آژانس‌دارهای کشورمان به مقصد گردشگری جایگزین برای مسافران ایرانی تبدیل شده است. تورهای هوایی باکو برای هتل‌های ۵ ستاره کمتر از یک‌ونیم میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که البته نرخ زمینی آن به اندازه‌ی سفر جاده‌ای به ارمنستان، تمام می‌شود.
جمهوری آذربایجان هنوز روادید کشورش را برای اتباع ایرانی لغو نکرده اما آنطور که سفیر ایران در آن کشور گفته، قرار است تا یک ماه آینده، آذربایجان هم ویزایش را برای اتباع ایرانی بردارد. در حال حاضر اما ویزای این کشور با میانگین 60 یورو محاسبه می‌شود که از کنسولگری‌های تهران و تبریز گرفته می‌شود.

در هر حال هیچ‌یک از این مقاصد از نگاه مسافران ایرانی، ‌آنقدرها هم نوظهور و جدید نیستند و سفر به آن‌ها همیشه در کنار تورهای ترکیه، پیشنهاد و تبلیغ شده است، اما شرایط بی‌ثبات این کشور و اتخاذ تدابیر محافظه‌کارانه برای سفرهای گروهی به ترکیه، باعث شده نگاه‌ها به سمت مقاصدی هدایت شود که شرایط نسبیِ مشابه با مقصد پرطرفدار گردشگران ایرانی دارند.

کشورهایی با اقتصاد نه چندان قوی که در برخی موارد حتی جاذبه‌های درخورِ توجهی به نسبت ایران و یا همان ترکیه هم ندارند، اما به واسطه‌ی جغرافیایی که در تقسیم‌بندی قاره‌ای دارند و ارزانی تورهایشان در مقابل کشورهای حوزه‌ی شینگن و آسیای جنوب شرقی، سریع‌تر جایگزین و با اقبال بیشتری از سوی مردم ایران مواجه شده‌اند.

دو شنبه 18 مرداد 1395برچسب:,

|
 
طرح تجزیه عربستان

بر اساس این طرح جمهوری اسلامی در شرق عربستان که فقط شامل چاه‌های نفتی می‌شود، تشکیل خواهد شد و در مابقی عربستان نیز حکومت پادشاهی به وجود خواهد آمد که از سوی امرای جوان که از شانس حمایت امریکا برخوردارند، اداره خواهد شد.
دیپلماسی ایرانی: این روزها عربستان سعودی در تحولات و تغییرات جدیدی به سر می برد، اقدامات حکومت عربستان سعودی از ماجراجویی ها گرفته تا ماجراهای جدید در منطقه عربی و کلا منطقه، همگی تازگی دارند. این مساله ما را به طرحی که «مکس سینگر» موسس مرکز «هدسون» به مسئولان وزارت دفاع امریکا ارائه کرده است، معطوف می کند، طرحی که صحبت از تجزیه عربستان به میان می آورد.

 طرحی که محورهای مختلفی دارد، از جمله ایجاد جمهوری اسلامی در شرق کشور که فقط شامل چاه های نفتی باشد، به همراه ابقای حکومت پادشاهی در مابقی کشور که از سوی امرای جوان که از شانس حمایت امریکا برخوردارند، اداره شود. این حکومت پادشاهی باید به گونه ای باشد که به محض توقف حمایت ها سرنگون شود. روشن است که امروزه فصل های این طرح می رود تا به تدریج در عربستان اجرا شود.

در ابتدای سال جاری نیز روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش مفصلی درباره آینده منطقه ارائه داد. بخش مهمی از این گزارش، با رویکردی کلی درباره آینده کشور عربستان است، در این گزارش اشاره شده است که «همه تصمیم گیران نقشه های آنگلوساکسون متفق القولند که عربستان باید یکپارچه باقی بماند.» در این گزارش همچنین آمده است که «فکر دموکراتیزه کردن خاورمیانه در مغزهای استراتژیست های امریکایی رسوخ کرده و جای پایی پیدا کرده است. همچنین دولت رئیس جمهوری امریکا، باراک اوباما، تلاش می کند از عربستانی ها فاصله بگیرد، در حالی که عامل زمان تلاش می کند بازی خود را علیه خاندان حاکم بر عربستان سعودی پیش ببرد.»

 گاردین در بخش دیگری از این گزارش می نویسد: «عربستان سعودی امیدوار است که سوریه سقوط کند، برای این که سقوط سوریه برای آن به معنای شکست ایران است و هم زمان می تواند باعث شود عربستان ابرقدرت منطقه شود، اما رسیدن به این هدف دور از ذهن است. راهی که دولت عربستان سعودی در پیش گرفته است می تواند اتفاقات فاجعه آمیز ناگهانی به وجود آورد. نوعی از شورش به زودی سراسر عربستان را در خواهد نوردید دلیل آن هم قلع و قمع هایی است که مقامات عربستانی در پیش گرفته اند و فسادهایی که می شود و دستگیری های دسته جمعی است.»

طنز عجیبی که در این جا مشاهده می شود این است که کسانی که پرونده تجزیه عربستان را به حرکت در آورده اند، دوستان و متحدان عربستان هستند، تصمیم گیران امریکایی، اینها هستند که طرح هایی عملی را در دست بررسی دارند و نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند و سپس به دنبال اجرای عملیاتی طرح های خود هستند. این چیزی است که مجله امریکایی «ونیتی فیر» نیز بر آن تاکید کرده است. مشاوران مرکز مطالعات «واشنگتن» از جمله دنیس راس، دیوید فرومکین، مورخ امریکایی و پژوهشگران امریکایی نظیر کنث پولاک و دانیل بایمن نیز درباره لزوم تجزیه عربستان سعودی صحبت کرده اند. با این دیدگاه صدالبته مسیحیان صهیونیستی مثل برنارد لوئیس و نوح فیلدمن که دو چهره مطرح در لابی «مسیحیان صهیونیست در امریکا» هستند نیز همراهند. مسیحیان صهیونیست بخشی از طراحان سیاسی منطقه عربی و منطقه هستند که آنها را «سازندگان نفشه های آنگولاسکسون» می نامند.

به نظر می رسد حجم خطری که عربستان با آن مواجه است و در آینده از سوی متحدان امریکایی اش مواجه خواهد بود، حداقل تا کنون دیدگاه حکومت عربستان را در تعامل با بسیاری از پرونده های منطقه و پرونده های داخلی عربستان تغییر نداده است برای همین با توجه به رفتارها و ماجراجویی هایی که عربستان دنبال می کند، همه اینها نشان می دهد که حکومت عربستان تا الآن مخاطرات طرح امریکایی ها که عربستان را هدف قرار داده، درک نکرده است. این طرح سبب شده تا عربستان بیش از پیش به سمت پرتگاه ها سوق داده شود و باعث خواهد شد تا عربستانی ها بیش از پیش به سمت گسست بنیان های اجتماعی خود پیش روند.

 این هدفی است که در نهایت فضای مناسبی را به وجود می آورد که می تواند زمینه را برای اجرای طرح امریکایی ها برای تجزیه عربستان فراهم کند.

هم زمان با این تحولات و تغییرات و طرح هایی که برای عربستان کشیده شده، می بینیم که به طور ملحوظی حجم انتقادها از نقش عربستان در حمایت از گروه های تندرو در غرب افزایش یافته است، دلیل آن را ریچارد نورتن تایلور، منتقد سرسخت فروش اسلحه توسط بریتانیا به اسرائیل و عربستان این گونه توضیح می دهد: «مذهب وهابیت تندترین مذهب مخالف با تسامح است.» او تلاش های حرکت وهابیت را با فعالیت های ویرانگر داعش در عراق مرتبط می داند.

آنچه گفته شد صرفا کلامی احساسی و زودگذر نیست، بلکه بر اساس اسناد و دلایل ارائه شده است. امروزه با توجه به بعضی اظهارات و تحلیل های مراکز پژوهشی و مطالعاتی در امریکا روز به روز بیشتر روشن می شود که طرح امریکایی جدیدی برای ترسیم سیاست های جدید برای تعامل با پرونده عربستان مطرح شده است. افراد بسیاری در درون دستگاه های تصمیم گیر امریکایی هستند که می گویند با توجه به کارهایی که پیش بینی می شود حکومت عربستان انجام دهد، باید وقت را غنیمت شمرد و عملا طرح تجزیه عربستان را پیش برد. به اعتقاد آنها عربستان از جنگ یمن ضعیف تر و متزلزل تر خارج خواهد شد و مطلوب این است که عربستان به کشورهای طایفه ای و دموگرافیک تقسیم شود. شکی نیست که صحبت درباره این موضوع در حال حاضر در میان تصمیم گیران امریکایی بیش از پیش رایج شده است.

عربستانی ها و بعضی از اداره های رسمی آنها از همه این جزئیات به خوبی آگاه هستند، و کاملا یقین دارند که امریکایی ها در حال بحث و بررسی بر سر موضوع تجزیه عربستان هستند، آنها می دانند کسانی که علنا شروع به صحبت درباره تجزیه عربستان کرده اند کسانی هستند که پیش از این نقش بزرگی در ترسیم سناریوی جنگ عراق و افغانستان و تحرکات لیبی و سوریه داشته اند، و الآن نیز در حال خط دهی و جهت دهی به آن چه بهار عربی می نامند، هستند، و همین ها هستند که طرح می ریزند و شکل دنیای جدید را ترسیم می کنند، اما به نظر می رسد در این مرحله حکومت عربستان در عصر پادشاهی جدید، همچنان به فکر ماجراجویی های بیشتر و ورود به ماجراهای پردردسرتر است که قطعا در روزهای آینده بازتاب های گسترده ای بر داخل عربستان خواهد داشت، از جمله بازتاب جنگ اخیر عربستان در یمن که رفته رفته می رود تا تاثیرات خود را در داخل عربستان نشان دهد.

در پایان این که، روشن است درگیری مخفی ای در پشت پرده میان اعضای دولت امریکا و سناریونویسان امریکایی بر سر چگونگی تعامل با پرونده عربستان وجود دارد. اما سوال این است: آیا عربستانی ها در این مرحله از چرت تاریخی خود بیدار خواهند شد یا این که بیداری شان آن قدر دیر خواهد بود که اسیر طرح های صهیونیستی امریکایی ویرانگر در منطقه خواهند شد؟

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
قتل 5راننده تاکسی توسط داعش

نیروهای امنیتی عراق از کشته شدن پنج راننده تاکسی به دست افراد گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.
خبرگزاری ایسنا: نیروهای امنیتی عراق از کشته شدن پنج راننده تاکسی به دست افراد گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.

گفته شده که این راننده‌ها متهم بودند که غیرنظامیان را از مناطق تحت کنترل این گروه خارج کرده‌اند.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، مردم و خانواده‌های این راننده ها وادار شده بودند تا کشته شدن آنها را تماشا کنند.

این حادثه در غرب شهر قائم در استان انبار صورت گرفته است.

داعش هشدار داده هر کسی بخواهد از نواحی تحت کنترل این گروه فرار کند، به سرنوشت مشابهی دچار می‌‌‌شود.

پیش از این نیز یک فرمانده ارشد نیروهای مردمی گفته بود، داعش به هزاران روستایی عراقی اجازه نداده که از منطقه تحت کنترل این گروه در شمال عراق خارج شوند.

در ماه‌های گذشته گروه داعش کنترل برخی مناطق تحت کنترل خود در عراق را از دست داده و در واکنش، به حملات انتحاری روی آورده است.
 
 

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
صادرات ایران به آمریکا

انواع فرش و کف‌پوش، زعفران، خیار و خیارترشی اقلام عمده صادراتی ایران به آمریکا هستند.
اقتصاد ایران: انواع فرش و کف‌پوش، زعفران، خیار و خیارترشی اقلام عمده صادراتی ایران به آمریکا هستند.

از ابتدای سال جاری تا 13 مردادماه ارزش کل صادرات ایران به آمریکا به مبلغی معادل 28 میلیون و 952 هزار دلار می‌رسد.

آمارهای رسمی گمرک نشان می‌دهد در روز 13 مردادماه سال 95 نیز آمریکا در فهرست مقاصد عمده کالاهای صادراتی ایران قرار دارد و ارزش صادرات کشورمان به آمریکا معادل 529 هزار دلار است.

در سه ماهه آغازین سال 95 نیز اقلام عمده صادراتی ایران به این کشور عبارتند از: «سایر کف‌پوش‌ها به‌جز گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان»، «فرش و سایر کف‌پوش‌های نسجی، از سایر مواد نسجی، گره‌ّباف»، «کف‌پوش‌های غیرمخملی‌باف، از مواد نسجی سنتتیک یا مصنوعی آماده مصرف»، «سوماک (غیر از سوزنی) کارامانی، فرش‌ها (دست‌باف مانند غیرمذکور در جای دیگر)»، «نمد از پشم یا موی نرم (کرک) حیوان (به استثناء آغشته، اندوده یا پوشانده یا مطبق‌شده)»، «زعفران در بسته‌بندی بیش از 30 گرم»، «زعفران در بسته‌بندی 30 - 10 گرم آماده برای خرده‌فروشی»، «خیار و خیارترشی (خیار ریز) محفوظ‌شده به صورت موقت که به همان حالت قابل مصرف فوری نباشد»، «زعفران آماده برای خرده‌فروشی در بسته‌بندی کمتر از 10 گرم»، «مربا، ژله، مارمالاد، پوره و خمیر میوه یا با افزودن قند غیرمذکور در جای دیگر غیرهموژنیزه».

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
ساخت واکسن سرطان درایران

محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.
خبرگزاری ایسنا: محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.

مجری طرح و عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی «ابن سینا» در گفت‌وگو با خبرنگار،  با تاکید بر این که ایمنی درمانی روشی اَمن برای درمان سرطان است، گفت: بر این اساس ما درصددیم تا با استفاده از واکسن به بدن آموزش دهیم که نسبت به رشد سلول‌های سرطانی هوشمندانه عمل و رشد آن را مهار کرده و یا از بین ببرد.

دکتر حجت‌اله ربانی مجری طرح از طرح تولید واکسن برای سرطان خبر داد و خاطرنشان کرد: ایده ما در این طرح تحقیقاتی این بود که همانند برخی از بیماری‌ها که دارای واکسن هستند، برای پیشگیری از سرطان، واکسنی تولید کنیم تا از بدو تولد به نوزادان تزریق شود تا آنها مبتلا به سرطان نشوند.

وی از تولید این واکسن خبر داد و با تاکید بر این که واکسن تولید شده برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها کاربرد دارد، ادامه داد: این واکسن متشکل از آنتی ژن‌های پروتئینی است و مطالعات فاز حیوانی آن نیز طی شده است.

ربانی با بیان این که وزارت بهداشت از این طرح حمایت نکرده است، گفت: بسیاری از کشورها درصدد تولید این واکسن هستند و این در حالی است که شانس تهیه این واکسن بسیار کم است چرا که این واکسن بر اساس تغییراتی که در ساختار پروتئین یک نوع سلول خاص ایجاد می‌شود، به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه این واکسن‌ها تنها برای پیشگیری به کار نمی‌روند بلکه در حوزه درمان نیز وارد شده است، گفت: میزان دوز واکسن درمانی و یا تعداد آن با دوز پیشگیری متفاوت است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه «ابن سینا» با بیان اینکه این واکسن‌ها بر اساس نوع آنتی ژن‌های هر فرد تولید نمی‌شود، اظهار کرد: این واکسن‌ها فردی نبوده بلکه عمومی هستند و به صورت اختصاصی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی به کار می‌رود.

تولید آنتی بادی علیه سلول‌های بنیادی

دکتر ربانی تولید آنتی بادی بر ضد سلول‌های بنیادی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی خود نام برد و افزود: آنتی بادی‌های ضدمارکرهای سلول‌های بنیادی ابزار تحقیقاتی برای همه محققان کشور است که هم اکنون تولید 15 مارکر سلول‌های بنیادی را در دستور کارداریم که تعدادی از آنها ساخته شده است.

به گفته وی، این بیومارکرها علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
غلبه برویروس زیکا

در این مطلب نشانه‌های اولیه تب زیکا معرفی شده‌اند که شناخت آن‌ها می‌تواند برای تماشاچیان و ورزشکاران مسابقات المپیک ریو مفید واقع شود.
باشگاه خبرنگاران جوان: ویروس زیکا از جمله ویروس‌های فرمانرو و از خانواده فلاوی ویروس‌ها است که از طریق پشه وارد بدن انسان می‌شود.

نام این ویروس برگرفته از جنگل "زیکا" در اوگاندا است که اولین بار در سال 1947 در آن عملیات جداسازی این ویروس صورت گرفت. از آن زمان به بعد، ویروس زیکا در کمربند استوایی آفریقا تا آسیا گسترش یافت. به تدریج این ویروس از سال 2007 در امتداد اقیانوس اطلس به قاره آمریکا راه یافت تا اینکه در سال 2016 "تب زیکا" در این نواحی به یک بیماری فراگیر بدل شد.

یکی از راه‌های سرایت این بیماری، مادران باردار آلوده به ویروس زیکا است که باعث عوارضی چون "میکروسفالی" (کوچکی جمجمه و اختلال رشد مغذی) در جنین می‌شود. گفتنی است بیماری زیکا از طریق مقاربت نیز منتقل می‌شود.

اکنون که در آستانه برگزاری مسابقات المپیک ریو 2016 هستیم و با توجه به تلفات جانی ناشی از ویروس زیکا که چندی پیش در برزیل گزارش شد، بر آن شده‌ایم تا دوستان عزیز را در جریان علائم اولیه این بیماری قرار دهیم.

پیش از تشریح علائم اولیه بیماری، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که تب زیکا به خودی خود مهلک محسوب نشده و تنها در موارد معدودی باعث مرگ افراد شده است. سازمان بهداشت جهانی چندی پیش اعلام کرد: آنچه ویروس زیکا را به یک تهدید جهانی بدل کرده خطر جدی آن برای نوزادان است.

علائم اولیه ابتلا به ویروس زیکا

علائم زیکا اغلب بسیار ملایم بوده و به طور معمول در عرض چند روز از بین می‌روند. این علائم ابتدا با سردرد شروع شده و پس از چند روز، علائمی چون کهیر، قرمزی چشم و تب در افراد مشاهده می‌شود. به گزارش پایگاه خبری ان بی سی نیوز، کهیر و جوش‌های قرمز و به شدت خارش‌آور در 90 درصد افراد مبتلا به ویروس زیکا به چشم می‌خورد.

ویروس زیکا ممکن است باعث درد مفاصل در ناحیه زانو، آرنج و قوزک پا، درد در نواحی پایین چشم و درد عضلانی شود.

به گزارش خبرگزاری سی بی سی نیوز، نشانگان ابتلا به ویروس زیکا به طور معمول دو هفته بعد از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شود و ممکن است یک هفته به طول بیانجامد.

شایان ذکر است، بر اساس آمار پزشکی موجود، نشانگان زیکا تنها در یک نفر از میان 4 یا 5 فردِ مبتلا به زیکا قابل مشاهده است.

راه حل چیست؟

خانم‌های بارداری که با توجه به علائم بالا تصور می‌کنند به تب زیکا دچار شده‌اند، حتماً جهت آزمایش خون به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ضمن هشدار به زنان باردار در خصوص خطراتی که در درجه اول متوجه آنان است، اعلام کرد: زنان بارداری که در مناطق آلوده به ویروس زیکا قرار دارند، حتی اگر علائم اولیه ابتلا به تب زیکا در آنان وجود نداشته باشد، بهتر است به صورت ادواری آزمایش خون دهند.

از طرفی، توصیه می‌شود زن و شوهرهایی که به این مناطق سفر کرده‌اند، تا 6 ماه برای بچه‌دار شدن اقدام نکنند و پس از گذشت این مدت برای چکاپ حتما به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

آیا می‌توان با روش‌هایی از علائم و دردهای بیماری کاست؟

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای تب زیکا وجود ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به مردم توصیه می‌کند: افراد مبتلا به زیکا بهتر است آب فراوان بنوشند، استراحت کنند و از داروهایی مثل تیلنول به منظور تسکین درد و تب استفاده کنند.

ایبوپروفن و آسپرین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا که این داروها خطر خونریزی را در افراد مبتلا به زیکا افزایش می‌دهد. گفتنی است، خبرگزاری ان بی سی چندی پیش از خونریزی و مرگ یکی از اهالی پورتوریکو در اثر مصرف آسپرین در پی ابتلا به ویروس زیکا خبر داد.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
کشف داروی دیابت

«محمد زارعی » در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما در لندن گفت این کشف از طریق دانشگاه بارسلونا در یور پتنت یکی از دو موسسه مهم جهانی ثبت شده که ثبت آن نیز در رسانه های اسپانیایی منتشر شده است.
خبرگزاری صداو سیما: «محمد زارعی » در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما در لندن گفت این کشف از طریق دانشگاه بارسلونا در یور پتنت یکی از دو موسسه مهم جهانی ثبت شده که ثبت آن نیز در رسانه های اسپانیایی منتشر شده است.
 
به گزارش شبکه خبر, زارعی افزود: مقاله ای نیز دراین زمینه در امریکن دایبتیز اسوسیوسیشن منتشرشده است که مهم ترین ژورنال در حوزه دیابت و از مجله های علمی بسیار معتبر می باشد.

به گفته کاشف سی ساله لرستانی،این دارو روی حیوانات و سلولهای انسانی آزمایش شده و بسیار کارا بوده است.

زارعی تصریح کرد: دارویی که تولید شده، دارای قابلیت برگشتن کبد استئاتوز( چرب) به حالت نرمال ( یعنی از بین بردن تجمع تری گلیسرید ها در کبد)، کاهش دهنده فشار خون نامتعادل و افزایش حساسیت های انسولینی و... است که برای درمان دیابت نوع 2, کبد های چرب و دیگر بیماری های متابولیکی مفید است.

به گفته وی ، انتظارمی رود با انجام کارهای کلینیکی این دارو بزودی به بازار عرضه شود تا برای نخستین بار دارویی مفید در اختیار بیماران دیابت نوع 2 و کبدی در سراسر جهان قرار گیرد.

تولیداین دارو در دانشگاه بارسلونا و مرکز تحقیقاتی بیوپزشکی در دیابت و بیماری های متابولیکی مرتبط اسپانیا تحت نظر پروفسور مانوئل وزکز کررا انجام و نتایج تحقیقات در مجله diabetes مهم ترین ژورنال در حوزه بیماران دیابتی منتشر شده است.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
رونق گردشگری درایران

مسعود سلطانی‌فر در دیدار با رییس‌کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها، همکاری بیشتر شبکه بانکی کشور را برای اجرا و تکمیل پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی خواستار شد.
خبرآنلاین: معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های وسیع اقتصادی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: کشور ما با دارا بودن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی با قدمت بیش از 10 هزار سال، ظرفیت گردشگری مناسبی دارد و با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه می‌توان به اهداف رشد و توسعه اقتصادی دست یافت، به‌علاوه در حال حاضر برجام فرصت مناسبی را برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور فراهم کرده است.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، مسعود سلطانی فر در نشست مدیران ستادی و استانی سازمان میراث فرهنگی که روز پنج شنبه 14 مردادماه در مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران برگزار شد، گفت: بعد از برجام، هم تصویر عمومی ایران نزد دنیا بهبود پیدا کرد و هم اشتیاق گردشگران برای سفر به ایران افزایش یافت همچنین استقبال سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در ایران مانند هتل سازی بسیار چشمگیر است. اجرای برجام زمینه ساز رشد و توسعه در بخش گردشگری کشور شد.

او گفت: برجام منجر به دور شدن سایه جنگ از سر کشور شد و اگر بخواهیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون از دو دستاورد افتخار آمیز برای کشور نام ببریم یکی از آنها پیروزی در دفاع مقدس 8 ساله بود و دیگری پیروزی در منازعه هسته ای که منجر به امضا و اجرای برجام شد که در آن ما به تمام حقوق هسته ای مان دست یافتیم و تحریم ها را هم لغو کردیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب هتل سازی در دولت تدبیر و امید آغاز شده است و تا کنون در 3 سال گذشته 35 هتل 4 و 5 ستاره ساخته و بهره برداری شده است و در 5 سال آینده یعنی تا پایان دولت دوم تدبیر و امید حدود 170 هتل4 و 5 ستاره دیگر که هم اکنون عملیات ساخت آنها آغاز شده است به بهره برداری می رسد. به عبارت دیگر در طول 8 سال دولت تدبیر و امید تعداد هتل های 4 و 5 ستاره جدید به 200 مورد می رسد، این در حالی است که از ابتدای تاریخ هتل سازی در ایران یعنی از سال 1300 که اولین هتل ایران به نام گراند هتل قزوین ساخته شد تا سال 92 تنها 125 هتل 4 و 5 ستاره در کشور ساخته شد، به عبارتی در طول 8 سال بیشتر از 92 سال گذشته هتل 4 و 5 ستاره در کشور ساخته می شود.

او گفت: هم اکنون 1750 پروژه هتل و هتل آپارتمان در کشور در حال ساخت است که از این میان 820 پروژه ، هتل های 1 تا 5 ستاره است و در هیچ دوره ای از تاریخ ایران به این اندازه پروژه هتل سازی در کشور وجود نداشته است. وی خبر داد که در سال 1393 و 1394 حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل 70 پروژه گردشگری اختصاص یافت.

سلطانی فر به تجربه موفق برگزاری اجلاس راه ابریشم در ارومیه اشاره کرد و گفت: سیاست سازمان، برگزاری رویدادهای مهم در استان های مختلف است و در همین راستا اجلاس وزرای گردشگری عضو مجمع گفتگوی کشورهای آسیا موسوم به ACD در اوایل شهریور در تبریز برگزار می شود. در مهر ماه امسال اجلاس بین المللی صنایع دستی در اصفهان و همایش بین المللی سرمایه گذاری گردشگری در تهران و در بهمن ماه اجلاس جهانی راهنمایان گردشگری با حضور 500 نفر ازراهنمایان گردشگری کشورهای مختلف در ایران برگزار می شود. وی گفت: تدوین برنامه جامع گردشگری کشور با مشارکت استادان دانشگاه در حال انجام است.

او همچنین به استقبال گروه های سرمایه گذاری خارجی از فعالیت در ایران اشاره کرد و گفت: با گروه های هتل سازی آلمانی و ترکیه ای مذاکره و تفاهم شده است و 20 تا 25 هتل توسط گروه های مذکور در ایران ساخته خواهد شد.

سلطانی فر به ثبت جهانی 5 اثر میراثی ایران در فهرست جهانی یونسکو در 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازگشت 4 محموله اشیا تاریخی به کشور واحیا انجمن های میراث فرهنگی و بازگشایی و افتتاح چند موزه از جمله موزه دوران اسلامی در موزه ملی ایران از جمله دستاوردهای مهم دولت در این عرصه بوده است. همچنین با مشارکت بخش خصوص و غیر دولتی، حدود 80 مکان و بنای تاریخی مرمت و احیا شده است. وی همچنین خبر داد که در آینده نزدیک خبرهای خوبی در مورد بازگشت برخی اشیا تاریخی به کشور منتشر خواهد شد.

در چارچوب این نشست سراسری، 8 کارگروه تخصصی در 2 روز تشکیل شد و نتایج کارگروه ها در نشست عمومی مطرح شد و معاونان و مدیران کل ستادی و استانی به طرح برنامه ها؛، راهبردها و سیاست‌های موجود پرداختند.

کارگروه میراث فرهنگی، کارگروه صنایع دستی و هنرهای سنتی، کارگروه گردشگری، کارگروه توسعه مدیریت، کارگروه حقوقی، کارگروه برنامه ریزی و سرمایه گذاری، کارگروه شرکت‌های وابسته و کارگروه حوزه ریاست 8 کارکروهی بوند که نتایج هم اندیشی خود را در این نشست ارایه دادند.

در این نشست6 معاون سازمان، 31 مدیر کل استانی، 35 مدیر کل ستادی و مدیران شرکت‌ها و واحد های تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند. دبیران کارگروه ها گزارشی از مباحث مطرح شده در نشست اصلی ارایه داده و معاون تخصصی ذی ربط به تشریح راهبردها و پاسخ به سوالات و ابهامات موجود پرداختند.

سرمایه گذاری در گردشگری، توسعه و رشد اقتصادی را در پی دارد

سلطانی‌فر روز پنجشنبه 14 مرداد ماه در نشست مشترک با رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مدیران عامل بانک‌ها، صنعت گردشگری را به عنوان یکی از پر درآمدترین بخش های اقتصادی در دنیا مطرح کرد و گفت: امروزه صنعت گردشگری از عوامل اصلی احیای اقتصاد جهانی شناخته می شود به طوری که یکی از مهمترین فرصت های زمینه ساز برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف است.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت تدبیر و امید برای بهره برداری از این فرصت‌ها عزم جدی دارد و از زمان استقرار این دولت توانسته‌ایم 5 اثر بزرگ میراث فرهنگی و طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسانیم که در مجموع تعداد میراث جهانی ثبت شده در ایران به 21 عدد رسیده است.

او با بیان اینکه ایران به لحاظ مذهبی، مقصد زائران و گردشگران مسلمان جهان است، تأکید کرد: وجود هزاران بقاع متبرکه در خاک ایران، کشور ما را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کرده و انگیزه بیش از نیمی از گردشگران وارد شده به کشور، مذهبی بوده است.

به گفته سلطانی فر، بخشی از گردشگران وارد شده به کشور با هدف درمانی و پزشکی به ایران سفر می‌کنند چراکه هزینه این خدمات در کشور ما نسبت به دیگر کشور‌ها پایین‌تر است.

سلطانی‌فر با اشاره به رشد 12 درصدی ورود گردشگران به کشور گفت: در حال حاضر باید برای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی برای گردشگران، سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد. به همین منظور مساعدت و همکاری بیشتر شبکه بانکی مورد انتظار است. علاوه بر این، در سبد هزینه خانوارها، گردشگری داخلی نیز وارد شده و در حال افزایش است و لازم است برای تسهیل آن، امکانات رفاهی و اقامتی مناسب ایجاد شود.

او صنایع دستی را از سرمایه‌های تاریخی و هویتی کشور دانست و گفت: ارزش افزوده مناسب و ایجاد اشتغال از مزایای این صنعت است به‌طوری‌که در طرح ویژه اشتغال گردشگری و صنایع دستی، دستیابی به 140 هزار شغل هدف گذاری شده است.

شبکه بانکی برای صنعت گردشگری اولویت ویژه قائل است

رییس کل بانک مرکزی در مورد گسترش روابط بین المللی و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، گفت: گسترش تعاملات بین المللی پس از برجام زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی را در کشور فراهم کرده و لازم است به زیرساخت و بناهای مورد نیاز صنعت گردشگری در کشور توجه ویژه ای شود.

ولی اله سیف گفت: شبکه بانکی برای صنایع دستی و گردشگری کشور اولویت خاصی قایل است و تلاش می‌کند در طرح اخیر اولویت دهی به بنگاه‌های کوچک و متوسط برای اعطای تسهیلات بانکی تا جایی که می تواند یاری رسان این صنعت باشد.

او یکی از فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری را صنعت گردشگری دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت های وسیع تاریخی، فرهنگی و طبیعی، کشور ایران می تواند قطب گردشگری در خاورمیانه و آسیا باشد و توجه به این حوزه، از ضرورت های اصلی است.

در این جلسه، رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به ظرفیت گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد ارزش افزوده و بازدهی مناسب، خواهان توجه ویژه نظام بانکی به این صنعت شد تا از توانمندی‌های این حوزه برای توسعه کشور بهره برداری لازم و مطلوب به عمل آید.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
شهرآفتاب بامعماری کهن پارسی

نمی دانم در این اردیبهشتی که پشت سر گذاشتیم به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سر زدید یا مثل من به دلیل دوری مسیر و تنگی وقت قیدش را زدید؟ نمایشگاه امسال به دلیل تغییر مکان بعد از چندین سال با شور و حال متفاوتی همراه بود.
وب‌سایت چیدانه: نمی دانم در این اردیبهشتی که پشت سر گذاشتیم به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سر زدید یا مثل من به دلیل دوری مسیر و تنگی وقت قیدش را زدید؟ نمایشگاه امسال به دلیل تغییر مکان بعد از چندین سال با شور و حال متفاوتی همراه بود. از عده ای که در روزهای اول رفته بودند، شنیدم که فضا بسیار مطبوع و راحت و کاملا نمایشگاهی بوده است و در عوض عده ای دیگر که در روزهای شلوغ پایانی به آنجا سر زده بودند بسیار شاکی و ناراضی به نظر می رسیدند. به هر حال شرایط و عوامل زیادی بر دیدگاه ها و بازخوردها تأثیر می گذارند، اما با این وجود نمی توان منکر ارزشمندی چنین مجتمع نمایشگاهی یعنی "مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب" شد.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

شهر آفتاب پروژه ای است که وقتی کامل شود، می تواند نمونه ای بی نظیر از ارائه خدمات نمایشگاهی باشد. با ما همراه باشید تا درباره جزییات معماری این پروژه بیشتر بدانیم...

مشخصات عمومی پروژه مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

شرکت معماری: گروه معماری gmp

مکان: ایران، تهران

تیم طراحی: Volkwin Marg and Hubert Nienhoff with Markus Pfisterer

سال پروژه
: ۲۰۱۶

عکاس
: Marcus Bredt

از زبان معمار: در ساختمان های فاز اول دومین نمایشگاه بزرگ کتاب در جهان با دو میلیون بازدیدکننده، فضای کافی وجود نداشت، بنابراین ساخت سالن های بزرگ اضافی در زمان کوتاهی برنامه ریزی شد. آغاز مسابقه طرح این نمایشگاه ۱۲ سال پیش بود و برنده نهایی ۱۰ سال پیش مشخص شد و از آن زمان تاکنون در طی پیشرفت گام به گام این پروژه، برندگان این مسابقه یعنی گروه معماری آلمانی gmp از برلین در کنار همکاران ایرانی شان از شرکت NJP تهران از خود صبر و بردباری نشان دادند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر برقرار کردند.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!
 
با وجود تمام مشکلات مالی، یک محوطه به شکل گودال باغچه به طول ۱۶۰۰ متر با یک مسیل در میانه آن درون زمینی بایر و خاکی به یاد باغ کهن پارسی که به هزاران سال پیش بر می گردد، به عنوان اولین گام ایجاد و دو سمت آن با خیابان ها و ردیف ستون های سایه انداز مرزبندی شد.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

در مرکز یک حوض آب گرد با فواره قرار گرفت.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

فاز اول ساختمان ها شامل سالن اصلی و بزرگ ترین سالن نمایشگاه شهر آفتاب بود که هرکدام ویژگی های معماری خود را دارا هستند.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

سالن مرتفع مرکزی نمایشگاه شهر آفتاب بر اساس تاریخ معماری ۲۵۰۰ ساله از جمله سالن صد ستون کاخ پرسپولیس طراحی شده و دارای سه قسمت متمایز با طاق های لوزی جذاب است.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

محور سایه دار نمایشگاه که از باد محافظت شده و همه سالن های نمایشگاه را به هم متصل می کند، به عنوان یک گودال باغ پارسی خطی طراحی و با ردیف ستون ها خط کشی شده است. این بخش فرو رفته باعث گردش حرکتی در دو سطح و در نتیجه تفکیک ترافیک پیاده و سواره می شود.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

با وجودی که بخش اول اکنون در حال استفاده است، ساخت و ساز روی بخش های باقی مانده به سرعت در حال پیشرفت است و شالوده و زیربنای سالن های طاق دار آینده پی ریزی شده است.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!

مرکز جدید نمایشگاه های بین المللی تهران در حالت کامل شده اش دارای ۱۶ سالن با ۱۲۰۰۰۰ متر مربع مساحت به علاوه امکانات اضافی برای همایش ها با طراحی منظر شهری عالی می باشد.

شهر آفتاب، چهره جدید نمایشگاه های بین المللی تهران!
 

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
دستورنوبخت برای امتیازبرابرفرزندان شهدا

با دستور رییس سازمان برنامه و بودجه فرزندان شهدا از امتیازهای برابر با جانبازان ٥٠ درصد و بالاتر برخوردار شدند.
خبرگزاری ایسنا: با دستور رییس سازمان برنامه و بودجه فرزندان شهدا از امتیازهای برابر با جانبازان ٥٠ درصد و بالاتر برخوردار شدند.
 
محمدباقر نوبخت در نامه‌ای به فانی این موضوع را مورد تاکید قرار داد.

به موجب بند (الف) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، فرزندان شهدا از تمامی امتیازها و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای جانبازان ٥٠ درصد و بالاتر (به استثناء تسهیلات خودرو، حق پرستار و کاهش ساعت کاری) برخوردارند.

بر این اساس رییس سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش اعلام کرد، از آنجا که فوق‌العاده موضوع ماده (٥١) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از ابتدای سال جاری برای افراد مصرح در قانون اجرا شده، اما به فرزندان معزز شهدای شاغل در وزارت آموزش و پرورش تسری نیافته است، باید به استناد ماده (235) قانون برنامه پنجم توسعه که در بیست‌وچهارم اسفند سال ١٣٩٤ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، موضوع این ماده برای فرزندان شهدا که در آن وزارتخانه شاغل هستند، نیز از ابتدای  سال جاری برقرار شود.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
بلوغ جوانان

جاستین که 10 سال دارد، همیشه رفتارهای برادر بزرگترش را به دقت زیر نظر دارد. مادرش جنی، می گوید: جاستین اغلب سؤال هایی دربارۀ اعضای بدنش از من می پرسد و می خواهد بداند که چه زمانی اندامش تغییر می کند.
وب‌سایت کودک آنلاین: جاستین که 10 سال دارد، همیشه رفتارهای برادر بزرگترش را به دقت زیر نظر دارد. مادرش جنی، می گوید: جاستین اغلب سؤال هایی دربارۀ اعضای بدنش از من می پرسد و می خواهد بداند که چه زمانی اندامش تغییر می کند.

او دربارۀ موهای بدنش هم خیلی کنجکاو است و همیشه می پرسد که چه موقع موهای بدنش رشد می کند؟ نمی دانم که آیا او واقعاً دوست دارد چنین موهایی داشته باشد یا اینکه از داشتنش عصبی می شود؟

پرسش های کودکانه – کی به سن بلوغ می رسم؟

دوران بلوغ برای بیشتر بچه ها با ترس و دلهره و تا حدی هیجان همراه است. بیشتر مواقع بچه ها از گفته های پدر و مادر اطلاعاتی دربارۀ این دوران به دست می آورند. بسیار مهم است که سؤال های فرزندتان را به گونه ای پاسخ دهید که او نسبت به تغییرات دوران بلوغ، احساس بدی پیدا نکند.

 پی بردن به مفهوم سؤال

معمولاً بچه ها با دیدن تغییرات جسمی همسالان یا خواهر و برادرهایشان و یا گفتگوهایی که با دوستانشان دارند، نسبت به دانستن هرچه بیشتر دربارۀ دوران بلوغ، کنجکاو می شوند و به همین دلیل، سؤال هایی در این رابطه از شما می پرسند.

بعضی اوقات هم بچه ها با خواندن مطالبی دربارۀ دوران بلوغ، چنین سؤال هایی می پرسند، مثلاً ممکن است فرزندتان کتابی را که دربارۀ بلوغ به خواهر یا برادر بزرگترش داده اید، به طور اتفاقی پیدا کرده و به مطالعه آن بپردازد و یا ممکن است که بچه ها به دلیل تغییرات جسمی، چنین سؤال هایی را از والدین بپرسند.

بعضی بچه ها زودتر از دوران بلوغ، به دانستن در این زمینه کنجکاو می شوند؛ اما برخی دیگر حتی تا زمانی که بزرگتر می شوند، هم تمایلی از خود نشان نمی دهند. تغییرات جسمی بچه ها نیز همین طور است. بعضی بچه ها زودتر و برخی دیرتر به سن بلوغ می رسند.

تغییرات دوران بلوغ در دخترها، معمولاً بین 8 تا 13 سالگی ایجاد می شود. اولین نشانۀ بلوغ در دخترها رشد سینه ها است. بیشتر دخترها از بزرگ شدن سینه هایشان، ناراحت می شوند.

بعد از آن موهای زیر بغل و دیگر اندامشان رشد می کند. آخرین تغییری که در دخترها رخ می دهد، عادت ماهانه است که معمولاً یک سال پس از مشاهدۀ اولین نشانه های بلوغ، ایجاد می شود.

دوران بلوغ پسرها، عموماً از سن 11 یا 12 سالگی شروع می شود. اولین نشانۀ آن رشد بیضه ها و اندام های جنسی و همچنین رویش مو در نواحی مختلف بدن است.

رشد پسرها در این دوران خیلی سریع است، صدای آنها نیز تغییر می کند و تا رسیدن به سن جوانی صدای دو رگه ای خواهند داشت.

علاوه بر این پسرها و دخترها در دوران بلوغ، ممکن است صورتی پر از جوش و آکنه و یا پوست چرب داشته باشند. شاید برخی از آنها هم دچار افزایش وزن ناگهانی شوند و اندام نامتناسبی پیدا کنند. درست است که این تغییرات طبیعی می باشد، اما برای خود بچه ها بسیار نگران کننده است.

بسیار مهم است که با فرزندتان دربارۀ دوران بلوغ صحبت کنید. اگر شما به او آرامش دهید و نگرانی هایش را برطرف کنید، او هم راحت تر می تواند با تغییرات جدید کنار بیاید.

این مسئولیت را به هیچ وجه به گردن مدرسۀ فرزندتان نیندازید. درست است که در مدرسه نیز آموزش هایی در رابطه با دوران بلوغ به آنها می دهند، اما شاید افرادی که چنین آموزش هایی را می دهند، خودشان مهارت لازم برای انتقال ویژگی های مثبت این دوران را نداشته باشند، در نتیجه به جای اینکه سؤال های فرزندتان را پاسخ دهند، سؤال های بیشتری در ذهن او ایجاد و او را آشفته تر می کنند.

 بهترین پاسخ

پرسش های کودکانه – کی به سن بلوغ می رسم؟

پدر و مادرها باید به سؤال های فرزندشان دربارۀ دوران بلوغ، پاسخ روشن و شفافی بدهند و از تغییراتی که در این دوران رخ می دهد، او را آگاه سازند.

درک بچه ها نسبت به این تغییرات، نگرانی و اضطراب آنها را کاهش می دهد. بهتر است قبل از آغاز دوران بلوغ، یا بلافاصله پس از مشاهدۀ اولین علائم با فرزندتان در این باره صحبت کنید و برایش توضیح دهید که سن بلوغ در همۀ بچه ها یکسان نیست و نباید نگران بلوغ زودهنگام یا دیرهنگام خود باشد.

برای اینکه مطمئن شوید توضیحاتی را که به فرزندتان می دهید، برایش قابل فهم است، می توانید در حین توضیح از او بپرسید که آیا حرف های شما را متوجه می شود یا نه؟

مثلاً می توانید این گونه پاسخ دهید: "یکی از نشانه های بلوغ، رشد مو در اندام های مختلف بدن است. آیا می دانی دوران بلوغ به چه معناست؟ دوران بلوغ، زمانی است که بچه ها به تدریج دوران کودکی را پشت سر می گذارند و بزرگتر می شوند، بنابراین در اندام های بدن نیز تغییراتی به وجود می آید.

این تغییرات ممکن است از سن 11 سالگی یا بیشتر آغاز شود، ولی جالب است بدانی که زمان رسیدن به بلوغ در همۀ بچه ها یکسان نیست. ممکن است بعضی بچه ها در سن 11 سالگی و بعضی دیگر در سن 13 سالگی به بلوغ برسند، این موضوع کاملاً طبیعی است. آیا متوجه منظور من شدی؟"

اگر برایتان سخت است که صراحتاً دربارۀ مسائل دوران بلوغ با فرزندتان صحبت کنید، می توانید کتابی در این باره به او بدهید.

توصیه می کنیم به جای اینکه فقط کتاب را به او بدهید و از او بخواهید که آن را مطالعه کند، خودتان هم او را راهنمایی کنید؛ زیرا بسیار مهم است که شما و فرزندتان بدون هیچ خجالتی دربارۀ این موضوع با یکدیگر گفتگو کنید.

می توانید از کتاب به عنوان وسیله ای برای آغاز گفتگو استفاده کنید، ولی باید بدانید که کتاب به هیچ وجه نمی تواند مفاهیم اصلی را به او انتقال دهد و از نگرانی هایش بکاهد.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
شاید در اهدافی که برای سلامتیتان دارید، هنوز در جای مناسبی قرار نگرفته اید. اما چه تازه شروع کرده با

شاید در اهدافی که برای سلامتیتان دارید، هنوز در جای مناسبی قرار نگرفته اید. اما چه تازه شروع کرده باشید چه همین حالا درگیر سلامتتان باشید، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن رسیدگی کنید.
وب سایت دکتر کرمانی: شاید در اهدافی که برای سلامتیتان دارید، هنوز در جای مناسبی قرار نگرفته اید. اما چه تازه شروع کرده باشید چه همین حالا درگیر سلامتتان باشید، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن رسیدگی کنید.
 
 
وقتی به وزن هدفمان رسیدیم چکار کنیم؟
 
 
چه مدت باید به رژیم گرفتن ادامه دهید؟

بارها و بارها این مورد را دیده ام: وقتی افراد برای سلامتشان گام برمی دارند، از اینکه وارد رژیم های گوناگون (از رژیم سبزیجات گرفته تا خام خواری و غیره) شوند احساس هیجان می کنند. دلیل چنین حس فوق العاده ای این است که بدنتان نسبت به انتخاب های سالمی که دارید پاسخگو است.

اما بالاخره به نقطه ای می رسید که می خواهید بدانید چقدر دیگر باید به این کار ادامه دهید. چون عادت کرده اید تغییرات کوچکی بسازید که منجر به پاداش های بزرگ شود. همچنان حس می کنید به تغییرات کوچک نیاز دارید تا دیدن تغییر در بدنتان ادامه داشته باشد.

و البته این نگرانی هم وجود دارد: اگر الان متوقف شوم، همه وزنی که کم کردم باز می گردد؟ اگر به خودم اجازه دهم کمی انعطاف پذیر باشم و برخی از عادات غذایی گذشته ام را تکرار کنم تمام این پیشرفت ها از بین خواهد رفت؟

و سپس ترس به سراغتان می آید. برخی افراد که به سراغ گیاه خواری رفته اند و فکر می کنند روشی عالی است دوباره هوس گوشت می کنند. برخی نیز که خام خواری می کردند باز هم دلتنگ غذاهای پخته شده می شوند. در چنین شرایطی این افراد نمی دانند چکار کنند چون چنین هوس هایی کاملا علیه اهدافی است که داشتند. اوایل به نظر می رسید بدن نیز از شرایط جدید خوشحال است، اما حالا چه شه که چیزی کاملا متفاوت می گوید؟

پیدا کردن تعادل

در این مرحله چکار می کنید؟ چگونه تعادلمان را پیدا کنیم؟

به شخصه، در طول مسیرم به سمت سلامتی دو سناریو داشتم:

اولی این بود که سعی کردم سبک زندگی گیاه خواری را پیش بگیرم و به شدت عاشقش هم شدم طوری که تمام فواید غذاهای گیاهی را مطالعه کردم. تمام آن چیزهایی که مطالعه کردم بیش از پیش متقاعدم کرد که راهی که می روم درست است. اصلا حواسم نبود که تمام مطالبی که درباره مزایای محصولات حیوانی است را نادیده می گیرم. گاهی به دنبال اطلاعاتی می گردیم که فکر می کنیم تنها راه چاره هستند، و دیگر تمایلی به دیدن و مطالعه آنچه خلافش را می گوید نداریم.

داستان دیگری که با آن روبرو بودم یوگا است. چند بار در هفته به باشگاه یوگا می رفتم، اما وقتی استقامتم بالا رفت، حس خوب شادابی و سلامتی بعد از یک ورزش عالی را نداشتم.

پس بیشتر و بیشتر رفتم، تا جایی که حتی یوگا آشتانگا ( یکی از منظم ترین انواع یوگا که در آن فرد ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شود و 90 دقیقه روی خود تمرین می کند) را هم امتحان کرد و به مدت دو ماه هرروز انجامش می دادم.

با این حال بعد از دو ماه، دیگر اشتیاقی به ادامه اش نداشتم، نگران این بودم که اگر متوقفش کنم چه می شود؟ اگر رهایش کنم از مزایای ورزش خود را محروم کرده ام؟ آن 18 کیلو اضافه وزنی که داشتم دوباره باز خواهد گشت و احساس سنگینی می کنم؟
 
وقتی به وزن هدفمان رسیدیم چکار کنیم؟
 
 
اورتورکسیا یک مشکل تعادل است

درباره کسانی که غرق در سلامت خود هستند یک کلمه وجود دارد: اورتورکسیا و یا به عبارت دیگر ترس از ناسالم شدن.

اما فکر نمی کنم ایده خوبی باشد که افراد مبتلا به اورتورکسیا را مانند کسانی ببینیم که از مشکل روانی رنج می برند. در واقع من فکر می کنم این افراد بعد از یافتن چیزی فوق العاده یاد نمی گیرند که چگونه به اعتدال برسند. مثل این می ماند که عاشق کسی شوی، با او ازدواج کنی و سپس متوجه شوی این ازدواج کامل نیست. این بدان معنا نیست که آدم بدی هستید، بلکه به این معناست که درباره ازدواج خوب آموزش ندیده اید.
 
تکامل واقعی را پیدا کنید

هر چیزی در زندگی مان دلیلی دارد. هیچ چیز بد یا خوب نیست فقط بستگی به این دارد که در آن زمان از زندگی چه می خواهیم.

گاهی خوردن بستنی و خندیدن با کسانی که دوستشان دارید بهترین راه برای اضافه کردن سلامتی به زندگی است. گاهی انجام کارهای هیجان انگیز در دل شب که باعث بالا رفتن آدرنالین می شود می تواند از افزایش ساعت خوابتان بیشتر انرژی بخش باشد.

مجبور نیستید تمام قوانینی که برنامه های غذایی، سنت ها یا اجتماع از شما می خواهد را دنبال کنید. خودتان می دانید چه چیزی برای بدنتان خوب است و آنچه بهترین احساس را به شما می دهد، جواب تمام سوالات و نگرانی ها است.

یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:,

|
 
پست لیلا اوتادی درباره کمبود آب

پست لیلا اوتادی درباره کمبود آب

لیلا اوتادی که این روزها روزهای موفقیت آمیز و پر کاری را در کارنامه بازیگری خود پشت سر می گذارد با انتشار این عکس تکان دهنده و ناراحت کننده نوشت:

دو بزغاله وحشى در ارتفاعات بندرخمیر براثر تشنگى ناشى از خشک شدن یک چشمه جان خود را از دست دادند. گله ها وسایر جانوران این منطقه به شدت تشنه هستند و در آستانه مرگ قرار دارند.

دوستان آب نداریم عزیزان آب نداریم ،باور کنید آب نداریم....

من به شخصه کارم شده اینکه یکسره مثل مامور بالای سر شیرآب بایستم و به همه دوستانم و اطرافیان تذکر بدم، مراعات کنید، به گفته محققان و اساتید دانشگاه احتمالا از ٥سال دیگر بین استان ها نزاع آب بالا خواهد گرفت، لطفا یکبار هم که شده پیشگیری کنیم.

 

عکس و متن منتشر شده توسط لیلا اوتادی

عکس و متن منتشر شده توسط لیلا اوتادی




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع :
tabnak.ir


شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
هانیه توسلی و خواهرهایش در جشن تولد مادرشان! عکس

هانیه توسلی و خواهرهایش در جشن تولد مادرشان! عکس

 

هانیه توسلی به همراه خواهرانش جشن تولدی برای مادرشان گرفته بودند که عکسی از این جشن تولد را مشاهده می کنید.

عکس هانیه توسلی در کنار مادر و خواهرهایش

هانیه توسلی بازیگر کشورمان به همراه خواهرانش جشن تولد زنانه ای برای مادرشان گرفتند.

در ادامه عکسی از جشن تولد مادر هانیه توسلی در کنار دخترانش را مشاهده می کنید.

 

جشن تولد مادر هانیه توسلی در کنار دخترانش

جشن تولد مادر هانیه توسلی در کنار دخترانش




گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
بازیگر زن کشورمان در کنار پسر خوانده اش! عکس

بازیگر زن کشورمان در کنار پسر خوانده اش! عکس

 

زهره حمیدی بازیگر 59 ساله عکسی از خودش و پسر خوانده اش را منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

زهره حمیدی در کنار پسر خوانده اش

زهره حمیدی بازیگر کشورمان در سال 1336 در اراک بدنیا آمده است.

این بازیگر قدیمی عکس جدیدی از خودش به همراه پسر خوانده اش منتشر کرده و نوشته است:

*****

یه ناهار بسیار لذیذ مهمان نیما پسر خوانده خوب من

در کی اف سی کرج

 

زهره حمیدی و پسر خوانده اش در کرج

زهره حمیدی و پسر خوانده اش در کرج




گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: صفحه شخصی زهره حمیدی

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
بریدگی گوش درفوتبال

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته یک دیدار تدارکاتی در فوتبال فرانسه برگزار شد و تیم بوردو به مصاف لورنت رفت.

در این دیدار جرمی مندز در ترکیب تیم بوردو قرار گرفت، بازیکنی که به تازگی از آث میلان جدا شده و به این تیم فرانسوی پیوسته است.

گوش یک بازیکن در حین بازی فوتبال کنده شد +تصاویر

اما در یکی از صحنه های این مسابقه مندز بر روی زمین افتاد و دیدیر اندونگ بازیکن تیم لورنت در حالی که سعی می کرد از روی او بپرد پایش را درست بر روی گوش او فرود آورد. این اتفاق باعث شد تا بخشی از گوش راست مندز کنده شود.

گوش یک بازیکن در حین بازی فوتبال کنده شد +تصاویر

او به سرعت به بیمارستان منتقل شد تا گوش بریده اش را پیوند بزند.
گوش یک بازیکن در حین بازی فوتبال کنده شد +تصاویر

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
کشتار بیش از 700 سگ ولگرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری "راشا تودی"، انتشار تصویری از کشتار بیش از 700 سگ ولگرد خیابانی در کراچی پاکستان بر اثر مسمومیت موجی از نارضایتی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است.

وحشت کاربران شبکه‌های اجتماعی از کشتار بیش از 700 سگ ولگرد در پاکستان + عکس (16+)
مسئولان کشور پاکستان بر این باورند تنها راه جلوگیری از گاز گرفتگی سالانه صدها شهروند، کشتار دسته جمعی سگ ها با استفاده از مواد غذایی مسموم است.

وحشت کاربران شبکه‌های اجتماعی از کشتار بیش از 700 سگ ولگرد در پاکستان + عکس (16+)
 

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
امریکای واقعی متفاوت از امریکای آرمانی

کد خبر: ۳۶۴۶۳۲

تاریخ انتشار:
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
 
 
 
شادی حمید می نویسد: اگر چه کنوانسیون ملی حزب دموکرات بویژه در شب اول شگفت انگیز بود، اما به نظر می رسید که از کشوری دیگر مخابره می شود.
دیپلماسی ایرانی: اولین شب برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات را می توان با سخنرانی تحیربرانگیز میشل اوباما و سناتور الیزابت وارن موفقیتی چشم گیر برای این حزب دانست. سخنرانی سناتور کیث الیسون مسلمان مقابل میلیون ها آمریکایی نیز با تعصب مرسوم این روزها که بخش از گفتمان ملی شده در تقابل بود.

تماشای کنوانسیون ملی حزب تا حدی ناامید کننده بود، زیرا بیننده را به این نتیجه می رساند که ما با دو آمریکا مواجهیم. آمریکایی که در کنوانسیون ملی حزب دموکرات از آن سخن رانده می شد، متفاوت از چیزی است که این روزها می بینیم.

از آن طرف به نظر می رسد که حزب جمهوری خواه تحت هدایت دونالد ترامپ در حال حرکت به سوی یک حزب ناسونالیستی با دیدگاه نژادپرستانه است. در یک سیستم دو حزبی امکان عدم تاثیرگذاری رویکرد حزب جمهوری خواه بر حزب دموکرات وجود ندارد. زیرا هر طرف در صدد است که خود را مقابل حزب دیگر معرفی کند.

اگر چه کنوانسیون ملی حزب دموکرات به ویژه در شب اول شگفت انگیز بود، اما به نظر می رسید که از کشوری دیگر مخابره می شود. این کنوانسیون یک نسخه آرمانی از آمریکایی رو به افول بود. آمریکایی که دیگر خودش نیست.

احساس طرفداران ترامپ هنگام مشاهده این کنوانسیون نیز قابل پیش بینی است. آنها خود را جدای از دعاویی می بینند که در این کنوانسیون مطرح شد، مثل این که آنها شاهد کشوری هستند که از آنها عبور کرده است. یک طرف سیاستمداران و دلیگیت های دموکراتی وجود دارند که تنوع رنگ و عقاید را جشن می گیرند و تاکیدشان بر تنوع به گونه ای است که دیگران را سفیدپوستان خشمگینی تلقی می کنند که با کمبودهای زیادی مواجه هستند و وظیفه تغییر سرنوشتشان به عهده خودشان است.

بسیار آشکار است که آمریکایی که در کنوانسیون ملی حزب می بینیم، با آمریکایی که در مناطق روستایی ویرجینیا می بینیم، متفاوت است. لیبرال ها معمولا از این گلایه دارند که رای دهندگان طبقه کارگر معمولا علیه منافع اقتصادی خود رای می دهند. اما می توان اظهار کرد که این ادعا اشتباه و کاملا بر عکس است. چرا روستائیان به ترامپ رای ندهند؟ هیلاری کلینتون وعده تغییر در روند 8 ساله گذشته را نداده، بلکه اعلام کرده است که راه اوباما را- حداقل در عرصه سیاست داخلی-  ادامه می دهد. سوالی که مطرح می شود این است که چرا روستاییان با وجود نارضایتی از شرایط اجتماعی و اقتصادی طی 8 سال اخیر و مواجهه با رکود باید به کسی رای دهند که دوران ریاست جمهوری وی به شرایط فعلی بسیار شبیه خواهد بود؟ روستائیان با تماشای کنوانسیون ملی حزب دموکرات احساس نمی کنند که حرف های آنها به نمایندگی در حزب مطرح می شود.

عمده دموکرات ها در این انتخابات به هیلاری کلینتون رای می دهند، زیرا این رای جزئی از هویت آنها است. لیبرال ها و دموکرات ها  آن اندازه که جزئی از یک آمریکای جدید هستند که به شکلی دیگر می نگرند و حاضر نیستند و به پشت سر خود نگاه کنند، جزئی از یک حزب نیستند. بیش از یک حزب، یک سبک زندگی و یک فرهنگ با نهادها و رسانه های خاص خودش است که دموکرات ها را ترغیب به رای دادن به هیلاری کلینتون می کند.

جای تعجب دارد که با وجود اینکه آمریکایی ها خود را متعلق به هویت های مختلف می بینند، مسیحیت کمترین تاثیر را در مقایسه با مولفه های سنتی ملی گرایی و نژادی روی هویت آنها داشته است.

شاید از نظر تئوریک، نقطه فوق مثبت قلمداد شود، اما در مقام عمل تحلیل آن قدری پیچیده است. همه کشورها به دنبال مجموعه ای از هنجارهای وحدت ساز هستند تا بتوانند به وسیله آن شهروندان را به یکدیگر پیوند داده و کنار هم حفظ کنند. ناسیونالیسم به عنوان یک ایده وحدت ساز از دور خارج شده، زیرا درک ما از آمریکا هم اکنون عوض شده است. مسیحیت میانه رو هم دیگر کارکرد وحدت ساز ندارد. در این فضا عملا دست کشور خالی است و مولفه ای برای ایجاد وحدت باقی نمی ماند.

در اینجا باز بحث اجتماع گرایی فراحزبی به میان می آید. سخن گفتن از حس تعلق به یک اجتماع در طیف سنتی چپ و راست غیر ممکن است. برخی معتقدند که سخنان سناتور کری بوکر در کنوانسیون و صحبت از فضیلت مدنی دوست داشتن بر تساهل، واجد تم اجتماع گرایی بود.

این که این اختلافات تشدید شود یا به عکس کمتر شود، بستگی به این دارد که چه کسی در انتخابات نوامبر پیروز شود. به همین ترتیب این که چه کسی بازنده این انتخابات باشد هم بسیار مهم است.

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
مشاهده تورهای لحظه آخری!

سید احمد حسینی، کارشناس ارشد مسائل اورآسیا در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسد: موفقیت کودتای نظامی با پیامدها و تغییرات غیرقابل پیش‌بینی، بدترین اتفاق ممکن برای کشوری مانند روسیه بود.
دیپلماسی ایرانی: کودتای نافرجام در ترکیه، رویداد مهم سیاسی است که بازتاب بسیاری در داخل و خارج این کشور داشته و ابعاد آن مورد توجه تحلیلگران و صاحبنظران می باشد. یکی از جوانب مهم این مساله نوع موضعگیری کشورها و بررسی دلائل آن می باشد.

فدراسیون روسیه یکی از کشورهایی است که نحوه برخورد آن با کودتای نظامی در ترکیه، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این توجه از آن جهت است که روابط دو کشور در ماه های گذشته پس از حادثه سرنگونی جنگنده سوخوی روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه بشدت تیره شده و روسیه مبادرت به اعمال یک سلسله اقدامات تنبیهی و تحریمی علیه آنکارا کرده بود و تنها چند روز قبل از حادثه کودتا با نامه عذرخواهی اردوغان خطاب به پوتین، تغییرات در مسیر عادی سازی روابط آغاز شده بود.

در چنین شرایطی، انتظار طبیعی این بود که روسیه، در لحظه خطر و تهدید، انتقام خود را از ترک ها می گرفت و اجازه می داد کودتای نظامی در مسیر موفقیت و سرنگونی نظام سیاسی حاکم پیش رود اما اخباری که منتشر گردید حکایت از این داشت که نه تنها مسکو چنین اقدامی نکرده بلکه با تمام توان در جهت حمایت از نظام سیاسی حاکم ترکیه قدم برداشته است به نحوی که وزیر خارجه ترکیه پس از پشت سرگذاشتن کودتا، از میان همه کشورها، حمایت روسیه را قوی ترین موضعیگیری در هنگامه کودتا دانست. علاوه بر این اعلام گردید که روسها قبل از وقوع کودتا، پیام ها و مکالمات کودتاچیان را در اختیار ترک ها قرار داده و آنها را از حادثه مطلع ساخته اند.

با این وجود نمی توان در مورد نقش روسیه در پیشگیری از وقوع کودتا در ترکیه نظر اغراق آمیز داد اما به هر حال این واقعیت را می توان اذعان داشت که روس ها موافق برهم خوردن حاکمیت سیاسی ترکیه و روی کار آمدن قدرت دیگری نبوده اند. همین امر یک سوال اساسی و مهم است که دلائل و بسترهای چنین برداشتی چیست و چرا روسها علی رغم کشمکش ها، اینگونه در برابر کودتا موضع گرفته اند.

در این نوشته تلاش می گردد دلائل این امر مورد بررسی قرار گیرد. اما در ابتدای امر باید به اهمیت عنصر واقع گرائی رهبران روابط دو کشور در درک واقعیت های موجود و رسیدن به نقطه تصمیم برای بازسازی روابط توجه نمود:

الف- واقع گرائی و توجه به حد کشش بحران:

مهمترین وجه تنش در روابط روسیه و ترکیه، ویژگی های شخصیتی و نقش رهبران دو کشور یعنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بود. نوع نگاه هر دو این بود که روابط فیمابین را باید به گونه ای مدیریت نمایند که خروجی آن قابل دفاع و با آبرو باشد.

در ماجرای سرنگونی هواپیمای روسی، بعد حیثیتی و پرستیژ آن اهمیت زیادی پیدا کرده بود و هیچ طرفی نمی خواست به آسانی از موضع خود کوتاه آمده و بازنده دعوا باشد. روسیه بعنوان کشور در حال احیاء مجدد و بازگشت به قدرت در جهان بخصوص خاورمیانه و ترکیه بعنوان کشوری که آمال امپراطوری عثمانی را دنبال و تعلق به ناتو به آن اطمینان و قدرت می داد.

برای مدیریت شرایط سخت پس از این حادثه هر دو کشور همه ظرفیتهای خود را علیه یکدیگر بکار بردند. فرآیندی که در پیش گرفته شد شکل فرسایشی به خود گرفت و این در حالی بود که طرفین با محدودیت ها و تنگناهای جدی مواجه بودند.

روسیه هر چند تلاش کرد کشورهای دیگر را در مراودات اقتصادی، تجاری، گردشگری و غیره جایگزین ترکیه نماید اما توانمندیهای آنکارا و تنش گسترده ای که مسکو با شرکای غربی و آمریکا پیدا کرده بود اجازه نمی داد که رویاروئی با ترکیه بدون محدودیت ادامه یابد و این تقابل کشش محدود و خاص خود را داشت. از سوی دیگر در ترکیه نیز محدودیت های آزاردهنده ای مشاهده می شد. تبعات و پیامدهای موضعگیری نادرست ترکیه در بحران سوریه و فرسایشی شدن آن که پیامدهای سیاسی و امنیتی آن به داخل ترکیه سرایت کرده بود، تنش در روابط با اسرائیل و برخی اختلاف نظرهای با کشورهای اروپائی و فرصتهای بسیار از دست رفتن تعامل اقتصادی، تجاری و گردشگری با روسیه، اقتصاد ترکیه را کاملا در شرایط دشواری قرار داده بود.

دشواریها و تنگناهای فراروی، رهبران دو کشور را بسوی مرزهای واقع بینی هدایت و در نهایت این ترکیه بود که زمان پایان بازی را تشخیص و با نامه اردوغان به پوتین، ختم غائله اعلام و پوتین نیز که شخصیت عملگرایانه دارد متوجه شد که باید فرصت را معتنم شمرده و شرایط را به حالت عادی بازگرداند. به همین خاطر بلافاصله دستورات لازم صادر و اقدامات جهت شروع مجدد تعاملات آغاز گردید.

ب- نیازهای متقابل:

اشاره گردید روسیه و ترکیه با روابط گسترده در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، هم پوشانی زیادی برای تامین نیازهای متقابل دو کشور ایجاد کرده اند.

حجم عظیم سرمایه گذاری ترک ها در بخش های اقتصادی روسیه، تعاملات گسترده دو کشور در بخش انتقال انرژی به اروپا، جاذبه بسیار بالای فرصت های گردشگری ترکیه برای روسها، فعالیتهای گسترده ترکیه در مناطق و جمهوری های فدراسیون روسیه و مناطق آسیای مرکزی و قفقاز، دو کشور را به همگرائی بالائی کشانده که خارج شدن از آن به آسانی میسر نمی باشد.

این نیاز متقابل اهمیت بسیار بالای استراتژیکی برای طرفین ایجاد نموده که در تنش روی داده مشخص گردید هیچ یک برای مدت زیاد نمی توانند آن را ادامه دهند و فقط بدنبال یک فرصت محدود و تعریف شده هستند تا حرف خود را به کرسی نشانده و با شکل آبرومندانه و قابل قبولی از معرکه خارج شوند چرا که بخش خصوصی و غیردولتی دو کشور نیز چنین وضع را برای مدت زیاد نمی توانست تحمل کند.

پ- تنگناهای ژئوپلتیک روسیه:

فدراسیون روسیه بعنوان بزرگترین کشور جهان، هر چند ظرفیتها و پتانسیل های بزرگی در بخش های دارای مزیت دارد اما در عین حال از محدودیت ها و تنگناهای قابل توجهی نیز رنج می برد. یکی از این نقاط آسیب و تنگنا، محدودیت در دسترسی به آبهای آزاد است که روی توان نظامی و بازدارندگی این کشور اثر مستقیم دارد چرا که قدرت نقش آفرینی این کشور در دریای سیاه متاثر از این امر می باشد. این عامل نه تنها در ارتباط با ترکیه بلکه در مورد اوکراین نیز مصداق داشت و یکی از عوامل مهم نگرانی و دخالت روسیه در بحران اوکراین و ضمیمه نمودن شبه جزیره کریمه به خاک خود، احساس خطر از دست رفتن توانمندهای خود در اثر تحولات سیاسی آن کشور بود. در مورد کودتای نظامی ترکیه نیز روسها با توجه به پیشروی های نیروهای غرب و ناتو به سمت مناطق پیرامونی خود، احساس خطر کردند که ممکن است نظام سیاسی آینده ترکیه برای آنها محدودیت های بیشتری ایجاد نماید.

ت-نقش عنصر ثالث:

علی رغم اختلاف نظر روسیه و ترکیه در موضوعات متعدد منطقه ای و بین المللی، ماجرای سقوط جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه، حادثه بسیار تحریک کننده ای بود که به سرعت مناسبات دو کشور را وارد مرحله بحرانی نمود و این امر، شرایطی مطلوب و ایده آل برای مجموعه غرب بویژه ایالات متحده آمریکا و کشورهای افراطی عربی در منطقه بود. اکنون که حادثه کودتای نافرجام در ترکیه رخ داده است می توان نقش برخی نیروهای خودسر در ارتش ترکیه برای اجرای سناریوهای مخرب با همسایگان را محتمل دانست. به هر صورت هدف این نوشته بررسی جزئیات و احتمالات آن حادثه نیست اما آنچه اهمیت داشت تنش و رویاروئی روسیه و ترکیه بود که بصورت خاص مطلوب آمریکا بود و می توانست با مشغول ساختن این دو کشور، فرصتهای زیادی برای نقش آفرینی خود در مسائل خاورمیانه و حتی منطقه اروپا در قبال روسیه بیافریند.

با چنین وضعی، اقدام رئیس جمهور ترکیه در پیشگامی برای حل تنش با روسیه به هیچ وجه مورد رضایت غربی ها نبود چرا که می توانست ترکیه را از یکی از جبهه های درگیری رهائی بخشد و در آن صورت آنها بخش مهمی از ابزارهای فشار خود بر ترکیه را از دست می دادند. به همین خاطر بی دلیل نیست که به فاصله کوتاهی از حرکت دو کشور روسیه و ترکیه به سمت عادی سازی مناسبات، شاهد وقوع کودتای نظامی در آن کشور هستیم.

ث- تهدید نزدیکی تروریسم به روسیه:

روس ها تحولات سال های اخیر در منطقه خاورمیانه و محیط پیرامونی و سرنگونی دولت ها از طریق روش های نظامی و قهرآمیز را غیرمشروع، مغایر با حقوق بین الملل و به زیان خود ارزیابی و با آن مخالفت می نمایند. آنها برای این نگرانی خود نمونه های زیادی را یادآور می شوند که وضعیت گرجستان، اوکراین، عراق و لیبی از جمله این موارد هستند. استدلال روسها این است که اینگونه روش های غیرقانونی بدعتی در نظام بین الملل ایجاد می کند که منجر به بی ثباتی و پیدایش کانونهای بحران و ناامنی در نقاط مختلف جهان می گردد.

به همین دلیل و سایر انگیزه های سیاسی و ژئوپلتیک روسها در موضوع سوریه مقاومت کرده و بر خلاف سنت رایج سالیان گذشته که در مراحل پایانی دست از مقاومت برداشته و مواضع خود را عوض می کردند این بار ایستادگی کرده و با پرداخت هزینه، دستاوردهای قابل توجهی نصیب خود نمودند.

در ماجرای کودتا در ترکیه نیز روسها خطر را کاملا حس کردند و برداشت کلی آنها این بود که با وجود اختلاف نظرها با اردوغان، هر نیروی دیگری قدرت را در این کشور بدست گیرد گرایشات خارجی و وابستگی های آنها بسمت آمریکا و اروپا و کشورهای عربی افراطی و ماجراجوی منطقه بیشتر خواهد شد و روسیه با شرایط دشوارتری مواجه خواهد شد. از سوی دیگر دولت کنونی آنکارا با وجود برخی همراهی ها با نیروهای تکفیری و تروریستی در موضوع سوریه، در بسیای از چالش های امنیتی با روسیه همسو بود و لذا اجازه نمی داد که نیروهای تندرو جای پای بیشتری در ترکیه پیدا کنند.

از نظر روسها اگر ثبات و اقتدار دولت مرکزی ترکیه دچار آسیب می گردید نیروهای تندور و تروریستی بهترین فرصت را پیدا می کنند که در نزدیک ترین نقطه به مرزهای امنیتی روسیه مستقر شده و علاوه بر این نیروهای گریز از مرکز در داخل سرزمین فدراسیون روسیه و حوزه پیرامونی آن فعال شده و اقدامات ضد روسی خود را شدت می بخشیدند. علاوه بر این، بحران در ترکیه می توانست فرآیندهای جدایی طلبی که در منطقه آغاز گردیده است را سرعت بخشد. امری که به هیچ وجه مطلوب روسها نیست چرا که کشوری گسترده و کثیرالمله است و از این نظر نقاط صعف و آسیب فراوان دارد.

ج- بحران سوریه:

عامل سوریه نیز در نوع برخورد روسیه با ماجرای کودتای نظامی ترکیه بی تاثیر نبود. برخی اخیار و گزارشات حکایت از تصمیم ترکیه به تغییر تدریجی مواضع خود در قبال بحران سوریه داشت چرا که این کشور در این ماجرا دچار اشتباه محاسبه شده و با تصور سرنگونی چند ماهه نظام سوریه وارد بحران چند ساله گردیده که تبعات آن دامن خود این کشور را نیز گرفته است.

این تغییر موضع به همان میزان که برای کشورهای غرب و عربی، خبر ناخوشایندی بود برای روسیه امری رضایت بخش و امیدوار کننده بود و بلافاصله پس از اقدام دو کشور در عادی سازی مناسبات، دیپلماسی دو کشور در موضوع سوریه فعال و مقرر شد تماس ها و رایزنی ها دنبال گردد. این هم موضوعی بود که روسیه می توانست روی آن حساب کرده و کفه رایزنی های سیاسی در موضوع سوریه را به نفع خود سنگین تر نماید.

چ-اهمیت زمانی کودتا:

اقدامات روزهای قبل از کودتا را شاید بتوان نقطه عطف توجه مقامات ترک به واقعیت های عینی مرتبط با منافع ملی خود دانست. این نتیجه گیری برای کشور مهمی مانند ترکیه که نقش آفرینی و تاثیرگذاری قابل توجهی در حوزه پیرامونی و منطقه خاورمیانه دارد موضوع کوچکی نیست و روسها هم روی این موضوع حساب باز کرده بودند چرا که وزن و شخصیت مستقلی به سیاستهای ترکیه می داد و آنها را از همراهی محض با غرب و کشورهای عربی افراطی باز می داشت.

در شرایطی که چنین درکی از رفتارها در نزد مقامات ترک پدیدار شده و روزنه های امیدوار کننده ای برای حرکت در مسیر حل و فصل بحرانهای منطقه پیدا می شد، موفقیت کودتای نظامی با پیامدها و تغییرات غیرقابل پیش بینی، بدترین اتفاق ممکن برای کشوری مانند روسیه بود که سودا و تصمیم به بازگشت به قدرت و صحنه بین المللی و بخصوص منطقه خاورمیانه دارند و طبیعی است که با تمام توان در مقابل این تغییر وضعیت ایستادگی نموده و مانع از چنین تغییر ناخواسته ای گردند چرا که مواردی شبیه آن را در کشورهائی مانند گرجستان و اوکراین تجربه کرده بودند.
 

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
یک شهروند آلمانی به ظن ارتباط با روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در این کشور دستگیر شده است.

یک شهروند آلمانی به ظن ارتباط با روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در این کشور دستگیر شده است.
خبرگزاری ایسنا: یک شهروند آلمانی به ظن ارتباط با روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در این کشور دستگیر شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این زن آلمانی که در ترکیه زندگی می‌کند اقامت دائم در این کشور دارد یا برای سفر رفته است اما کتاب‌های کشف شده در در خانه این زن نشان دهنده ارتباطش با فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه است.

این روزنامه همچنین نوشت که وزارت خارجه آلمان از وضعیت این زن کاملا آگاه است و به گفته این وزارتخانه، سفارت آلمان در آنکارا تلاش کرده تا با این زن ارتباط برقرار کند که البته بی نتیجه بوده است.

در 15 ژوئیه سال جاری میلادی، کودتایی نافرجام علیه دولت آنکارا توسط نظامیان شکل گرفت و طی این کودتا 240 تن کشته و 2000 تن دیگر نیز زخمی شدند. بیش از 13 هزار تن نیز بازداشت شده اند.

آنکارا این روحانی مستقر در آمریکا و حامیان وی را مقصر این کودتا می‌داند و از دولت واشنگتن خواسته تا این مرد را مسترد کند.

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
سازمان برنامه و بودجه

سازمان برنامه و بودجه جایی است که اگر خوب کار کند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور حل می‌‌شود. طرح احیای سازمان برنامه و بودجه توسط ریاست‌جمهوری نشان‌دهنده اهمیت این سازمان است که بسیار هوشمندانه انجام شد.
میرزاده در فرهیختگان نوشت: سازمان برنامه و بودجه جایی است که اگر خوب کار کند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور حل می‌‌شود. طرح احیای سازمان برنامه و بودجه توسط ریاست‌جمهوری نشان‌دهنده اهمیت این سازمان است که بسیار هوشمندانه انجام شد.

 چند سالی است پس از انحلال این سازمان کلیدی در دولت قبل، عقلای دلسوز کشور فارغ از هر دیدگاه اقتصادی و سیاسی، به تبعات انحلال سازمان پی برده و اثرات ناخوشایند آن بر اقتصاد و سایر حوزه‌های توسعه‌ای ایران را گوشزد کرده‌ بودند؛ از همین رو احیای سازمان به یک مطالبه عمومی مخصوصا از سوی صاحب‌نظران تبدیل شده بود. متاسفانه بعضی کارشناسان با احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه مخالفت می‌کردند و احیای آن را برگشت به عقب و به زیان بخش خصوصی و سیاست خصوصی‌سازی می‌دانستند و معتقد بودند عقل چند کارشناس نمی‌تواند به جای عقل کلی بازار بنشیند و حتی بعضی از ایشان احیای سازمان را دخالت در کار خدا می‌دانستند!

به نظر می‌رسد اگر به واقعیت‌های اقتصادی، سیاسی، حقوقی و قانونی ایران توجه کنیم چنین قضاوتی نخواهیم کرد. به نظر نگارنده، چنین طرز تلقی‌ای از سازمانی که طی بیش از 6 دهه گذشته مسئولیت سازماندهی و هماهنگی و تدوین و نظارت عملیاتی بر 10 برنامه قانونی مصوب پنج‌ساله کشور و برنامه چشم‌انداز 20 ساله را برعهده داشته – هرچند دردمندانه باید گفت نقش کلیدی و اختیارات و اقتدار قانونی آن در دولت قبل تضعیف شد- و بیش از 53 سند بودجه سنواتی را طراحی و تنظیم و بر اجرای آنها نظارت کرده و دبیری شورای اقتصاد را بر عهده داشته و همواره قدرت سناریونویسی برای مقابله با بحران‌های اقتصادی کشور را داشته است و خدمات ارزنده‌ای به توسعه کشور مخصوصا توسعه زیربنایی و تنظیم نظام فنی و اجرایی آن کرده و هزاران کارشناس باتجربه تربیت کرده و مرجع اصلی اندیشه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و منطقه بوده، نوعی ظلم و ضایع‌کردن اجر کارشناسانی است که در این سازمان دلسوزانه زحمت کشیده و با رنج و مرارت به آبادانی ایران کمک کرده‌اند.

 لابد کسانی که تشکیل مجدد سازمان برنامه و بودجه را دخالت در کار خدا می‌دانستند، توجیه‌گر اقدامات دولت نهم بودند که آن دولت بر پایه همین استدلال در تیر سال 1386، بیش از 28 شورا مثل شورای اقتصاد و شورای عالی اشتغال و چندین شورا و ستاد دیگر که هریک به جای خود از توسعه امور اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور مراقبت می‌کردند را منحل کرد که نتیجه چنین اقدامی چندپارگی و آسیب‌دیدگی اقتصاد کشور و زمینه‌ساز فساد‌ها و نابسامانی‌هایی شد که آثار آن را امروز در زندگی مردم می‌بینیم؛ زیرا با کاهش نقش یا حذف جایگاه محوری سازمان برنامه و بودجه و شوراها و ستادهای مذکور، امکان هماهنگی میان دستگاه‌های ستادی و اجرایی از بین رفت و منابع کشور در دولت گذشته بیشتر صرف امور بی‌بازده یا کم‌بازده شد و شفافیت اقتصادی هم از بین رفت. سازمان برنامه و بودجه خود همواره کارشناسان برجسته و کارکشته‌ای داشته اما در فرآیند برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی هیچ‌گاه این سازمان تنها نبوده و در کنار خود مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهیان را همراه داشته و با مشورت با ایشان تصمیم می‌گرفته است.

 بنابراین سنخیت کار این سازمان اتفاقا از نوع کار با عقل جمعی و مشورتی است و سوابق تمام برنامه‌های مصوب نشان می‌دهد که همه کارشناسان ذی‌ربط در بخش‌های مختلف با سازمان همفکری و همگامی داشته‌اند. اقتصاد ایران بیش از یک قرن به درآمدهای نفت و گاز و پتروشیمی متکی است و در سنوات اخیر این اتکا هنوز وجود دارد. از طرفی طبق قانون اساسی، اقتصاد ایران بیشتر دولتی طراحی شده و بار سنگینی از تعهدات بر عهده دولت گذاشته شده است که البته این عیبی بزرگ و مشکلی سترگ است که در فرصت مناسب باید حل شود. اما به ‌هر حال در کشوری که به لحاظ تاریخی و قانونی قسمت اعظم منابعش از طریق عواید ملی است چگونه می‌شود در چنین فضایی از واقعیت‌های اقتصادی و الزامات قانونی چشم‌پوشی کرد و جایگاهی برای تخصیص بهینه منابع ملی و نظارت بر هزینه‌کرد آن قائل نبود و امر عقلایی نظارت جمعی و سیستمیک را به عقل کلی بازار سپرد؟!

 نتیجه چنین اقدامی را در دولت گذشته دیدیم که به‌رغم درآمدهای عظیم نفتی و گازی و پتروشیمیایی نهایتا نرخ بیکاری و نرخ تورم و میزان رشد اقتصادی به چه وضعیت اسفباری رسید و عوارضی مثل فساد مالی در سایه عدم شفافیت اقتصادی به جایی رسید که بخش خصوصی هم رشد نکرد. اتفاقا اگر بخواهیم بسیاری از تصدی‌گری‌های نابه‌جایی که امروز در دست دولت است به بخش خصوصی بسپاریم که باید بسپاریم، تنها جایی که به‌عنوان یک سازمان فراجناحی می‌تواند این ضرورت حیاتی اقتصاد ایران را پیگیری کند، همین سازمان برنامه است.

 باید به دولت تدبیر و امید به‌خاطر این اقدام بنیادین – هرچند باید زودتر انجام می‌شد- تبریک گفت. امید است احیای این سازمان همراه با بازگشت اقتدار قانونی و تقویت نقش نظارتی آن هم باشد. این یکی دیگر از کار‌های درست دولت یازدهم است که نقش و جایگاه اصلی سازمان برنامه و بودجه شورای اقتصاد را به آن برگرداند.

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 
13 نفر در آتش باشگاه شبانه «روان» سوختند

در فرانسه رخ داد:
 
منابع خبری از کشته و زخمی شدن دستکم 19 نفر بر اثر آتش سوزی در شهر روان فرانسه گزارش دادند.
خبرگزاری میزان: شبکه العربیه گزارش داد که بر اثر آتش سوزی در یک باشگاه شبانه در شهر "روان" در منطقه نورماندی فرانسه دستکم 13 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

بنابر گزارش رسانه های فرانسوی این آتش سوزی در ساعات پایانی روز جمعه روی داده است.

مقام های آتش نشانی فرانسه از کشته شدن 13 نفر در این آتش سوزی و مصدوم شدن ده ها نفر دیگر خبر دادند.

سن افراد کشته و مصدوم 18 تا 25 سال اعلام شده است.

پلیس فرانسه کشته شدن 13 نفر در این آتش سوزی را تایید کرده است.

شنبه 16 مرداد 1395برچسب:,

|
 


Ben bu site iyi bir zaman Rabraytan umut
Venüs Şah Heidari

 

 


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار دانشگاه پیام نور و آدرس pnuakhbar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت رامسر
طراحی چت روم
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

 

 

İlginçtir ki, bir Türk bilim adamının katkıları medeniyet
استانبول
اقتصاد ترکیه
turk iran
turk iran
ارزیابی وبررسی طرح جامع شهراصفهان
ارزیابی وبررسی طرح جامع شهراصفهان
ارزیابی وبررسی طرح جامع شهراصفهان
Türkiye Türkiye esasen İran Territory bir kombinasyonudur. Türkiye ikinci .kshvr olduğunu
İran dünyanın ikinci Türktür
İran ile bağlantılı Türkiye'nin büyüklüğü çoğu Türklerin Tayyip Erdoğan .rjb olduğunu fark
İran tarafında ikinci ülke Tvrkyh Türk Recep Tayyip Erdoğan olduğunu. İran Türk an.
İranlı Türkler Türkler İran halkının çoğunluğu mu
Rkan Chaplq- Azna
iran Türklerinin nüfusu nedir?
iran Türklerinin nüfusu nedir?
iran Türklerinin nüfusu nedir?
iran Türklerinin nüfusu nedir?
iran Türklerinin nüfusu nedir?

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: